اعتراض آلمانی ها به صادرات اسلحه به اوکراین

اعتراض آلمانی ها به صادرات اسلحه به اوکراین
شنبه 12 شهريور 1401 - 10:44

مردم آلمان در اعتراض به تولید اسلحه و ارسال آن به اوکراین روز جمعه در مقابل یک کارخانه اسلحه سازی دست به تجمع زدند که این تجمع با دخالت نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد.

العالم ـ اروپا

خبرگزاری «دویچه وله»، گروه تظاهرکنندگان ضد جنگ موسوم به «خلع سلاح راین متال» با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل کارخانه اسلحه‌سازی «کراوس مافی وگمن» در شهر «کاسل» آلمان نسبت به تولید اسلحه و صادرات آن به اوکراین اعتراض کردند.

جنبش اعتراضی «خلع سلاح راین متال» به منظور توقف تولید اسلحه در آلمان پنجمین کشور صادر کننده اسلحه در جهان و صادرات آن به ویژه به اوکراین ، برای برگزاری اعتراض‌ها در سراسر این کشور فراخوان داده‌ است.

به گزارش این خبرگزاری آلمانی، پلیس این کشور با معترضان درگیر شده و اسپری فلفل و باتوم علیه آن‌ها استفاده کرده است متعرضان نیز به سمت نیروهای پلیس اشیایی پرتاب کردند که به زخمی شدن هشت پلیس منجر شد. براساس اعلام پلیس در این رابطه دستکم یک نفر هم دستگیر شده است.

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان به تازگی در اظهاراتی گفته بود که اهمیتی ندارد که رای دهندگان آلمانی چه فکری می‌کنند یا چقدر زندگی آن‌ها سخت می‌شود، من اوکراین را در اولویت قرار می‌دهم. حتی اگر اعتراض‌ها به افزایش قیمت‌ انرژی، زیاد شود برلین تحریم‌ها علیه روسیه را رفع نخواهد کرد.

این اظهارات وزیر خارجه آلمان در شبکه‌های اجتماعی واکنش‌ منفی بسیاری از طرف آلمانی‌ها و مردم جهان به دنبال داشت.

به گزارش ایرنا، اولاف شولتس صدراعظم آلمان پیش از آن وعده داده بود که برلین تا هر زمانی که طول بکشد، حمایت از اوکراین را ادامه خواهد داد.

هفته گذشته وزارت اقتصاد آلمان اعلام کرد که صادرات تجهیزات نظامی این کشور به اوکراین در سال جاری افزایش یافته است.

پربیننده ترین خبرها