طالبان به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را رد کرد

طالبان به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی را رد کرد
شنبه 12 شهريور 1401 - 11:12

پس از انتشار مصاحبه شب گذشته سخنگوی دفتر طالبان در قطر، با تلویزیون الجزیره از سوی برخی رسانه‌ها درخصوص اینکه حکومت طالبان با هیچ کشوری در جهان از جمله اسرائیل مشکلی ندارد، وی امروز در رشته‌توئیتی، برداشت فوق را از سخنان خود اشتباه خواند.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا)، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در واکنش به برداشت‌های اشتباه برخی رسانه‌ها از سخنانش در مصاحبه با شبکه الجزیره، در رشته توئیتی نوشت: «شب قبل در مورد مشکلات افغانستان با جامعه‌ جهانی، با تلویزیون الجزیره مصاحبه داشتم. سیاست ما این است که هر کس با ما مشکل دارد می‌خواهیم از طریق گفت‌وگو حل شود.»

در ادامه این رشته توئیت آمده است: «خبرنگار درباره اسرائیل پرسید و من در پاسخ گفتم آنها به افغانستان چه ربطی دارند؟».
ملا محمد نعیم تاکید کرد: «موضع حکومت طالبان درباره بیت‌المقدس قاطع و روشن است و همواره آن را تکرار کردیم. بیت‌المقدس قبله‌ اول مسلمانان و ارزش مشترک و مقدس تمام امت اسلام بوده است. کاری که اسرائیل در فلسطین انجام می‌دهد ظلمی بزرگ و آشکار است، و ما حتی لحظه ای در کنار ظالم قرار نخواهیم گرفت.»

وی در پایان با تاکید بر اینکه مسئله‌ به رسمیت شناختن اسرائیل و روابط با این رژیم اصلا مطرح نیست و سیاست‌های طالبان چنین نیست نوشت: «سیاست حکومت طالبان در پرتو شریعت و منافع ملی ما بوده، هست و خواهد بود.»

پیش از این، بارها مقامات طالبان با محکومیت جنایات رژیم اسرائیل در فلسطین، این رژیم را نامشروع و ظالم نامیدند. در یک مورد «سهیل شاهین» سفیر پیشنهادی طالبان برای نمایندگی افغانستان در سازمان ملل متحد، سال گذشته در مصاحبه‌ای با اسپوتنیک گفته بود: «بدون شک ما هیچ نوع رابطه‌ای با اسرائیل نخواهیم داشت. ما می‌خواهیم با تمام کشورهای دنیا روابط داشته باشیم، ولی اسرائیل جز این خواست نیست.»

پربیننده ترین خبرها