تقدیر پارلمان یمن از رژه نظامی نیروهای مسلح/ توصیه به ائتلاف سعودی برای استفاده از فرصت آتش‌بس

تقدیر پارلمان یمن از رژه نظامی نیروهای مسلح/ توصیه به ائتلاف سعودی برای استفاده از فرصت آتش‌بس
شنبه 12 شهريور 1401 - 21:02

پارلمان یمن در بیانیه‌ای ضمن ستودن رژه نظامی پنج‌شنبه نیروهای مسلح این کشور در «الحدیده»، از ائتلاف متجاوز سعودی خواست که از فرصت آتش‌بس برای پایان دادن به تجاوز به یمن استفاده کند.

العالم ـ یمن

بنابر گزارش پایگاه خبری العهد لبنان، پارلمان یمن سطح بالا و پیشرفت نیروهای مسلح یمن را به عبد الملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله یمن و مهدی المشاط رئیس شورای عالی این جنبش تبریک گفت.

در این بیانیه ضمن ستودن رژه نظامی مذکور آمده است: این دستاوردهای نظامی بیانگر یک نیروی بازدارنده در مقابل مهاجمان و اشغالگران و سپر مستحکمی برای حفاظت از یمن و دفاع از حاکمیت و وحدت آن است.

پارلمان یمن تاکید کرد که نیروهای مسلح این کشور تهدیدی برای کشتیرانی بین‌المللی در دریای سرخ نیستند و تلاش این نیروها حفاظت از حاکمیت یمن در امتداد نوار ساحلی است.

پارلمان یمن در ادامه این بیانیه بار دیگر از ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان سعودی خواست که از فرصت باقیمانده آتش‌بس استفاده کرده و برای پایان دادن به تجاوز به یمن و محاصره این کشور تلاش کند.

نیروهای مسلح یمن روز پنجشنبه با برگزاری رژه نظامی، موشک‌های جدیدی را رونمایی کردند. در این رژه موشک جدید زمین به دریا از نوع «فالق-۱» و موشک‌های زمین به دریای «المندب-۲» رونمایی شد.

این مراسم بزرگترین نمایش نظامی است که نیروهای یمنی برگزار کردند و در آن، جدیدترین وسایل و تجهیزات صنایع جنگی زمینی، هوایی و دریایی را به نمایش گذاشتند.

پربیننده ترین خبرها