نگرانی از تکروی قیس سعید در تهیه پیش نویس قانون انتخابات

نگرانی از تکروی قیس سعید در تهیه پیش نویس قانون انتخابات
دوشنبه 14 شهريور 1401 - 23:18

در حالیکه مقامات تونسی بعد از برگزاری همه پرسی، خود را برای برگزاری انتخابات پارلمانی در اواخر امسال آماده می کنند،‌ احزاب تونسی، هر یک به بیان مواضع خود درباره قانون انتخابات می پردازند.

العالم تونس

جنبش الشعب (خلق)‌ تونس که طرفدار قیس سعید رئیس جمهوری این کشور است ، از تاخیر در تصویب قانون انتخابات ابراز نگرانی کرده است. شورای ملی این حزب هم در بیانیه ای ، اعلام کرده است که ریاست جمهوری با خواسته شیوه مشارکتی قانون انتخابات مخالفت کرده است.

عبدالرزاق عویدات رئیس شورای ملی جنبش الشعب گفت : درباره تاخیر در تصویب قانون انتخابات و چگونگی تصویب آن اظهار نگرانی شده است.

مسوولان جنبش النهضه هم بار دیگر اعلام کردند که هیچ یک از اقدامات انجام شده درچارچوب روند ۲۵ ژوئیه ازجمله انتخابات آتی پارلمانی را قبول ندارند و اظهار داشتند که قانون انتخابات ، صرفا پایه های دیکتاتوری را تقویت خواهد کرد.

بلقاسم حسن معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش النهضه گفت : این قانون انتخابات ماهیتی استبدادی دارد و آنرا به رسمیت نمی شناسیم.

همچنین ، عبیر موسی رئیس حزب قانون اساسی آزاد تونس هم به رئیس جمهوری درباره تک روی درزمینه تغییر قوانین رقابت انتخاباتی و تلاش برای تضعیف شانس حزب وی یا به طور کامل از صحنه به درکردن این حزب هشدار داد.

در حال حاضر فرآینده سیاسی در تونس پیچیده است ، و در شرایطی که تونس اوضاع اقتصادی وخیمی دارد ، این وضعیت، اوضاع را پیچیده تر می کند.

پربیننده ترین خبرها