یمن | درگیری گسترده میان شورای انتقالی و القائده در ابین/ کشته شدن 21 تن از شورای انتقالی از جمله یک فرمانده عالی‌رتبه

یمن | درگیری گسترده میان شورای انتقالی و القائده در ابین/ کشته شدن 21 تن از شورای انتقالی از جمله یک فرمانده عالی‌رتبه
سه شنبه 15 شهريور 1401 - 17:59

21 نفر از نیروهای "کمربند امنیتی" وابسته به شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات) و 6 تن از نیروهای "القاعده" در درگیری‌های گسترده عصر امروز در جنوب یمن کشته شدند.

العالم - یمن

سه مقام امنیتی به خبرگزاری فرانسه اعلام کردند که 21 نفر از نیروهای "کمربند امنیتی" وابسته به شورای انتقالی و 6 تن از نیروهای وابسته به "القاعده" در جنوب یمن کشته شدند، براساس این گزارش عناصر "القاعده" به محل استقرار نیروهای وابسته به شورای انتقالی در جنوب استان ابین حمله کردند که منجر به درگیری‌ سه ساعت میان آنها شد.

خبرنگار العالم گزارش داد که منابع از کشته شدن یاسر ابوشایع، یکی از فرماندهان نظامی شورای انتقالی جنوب در حمله به ابین خبر می دهند.

محمد النقیب، سخنگوی نیروهای «شورای انتقالی جنوبی» به رویترز گفت که اعضای القاعده روز سه‌شنبه در شبیخونی به یک ایست بازرسی امنیتی این گروه در استان ابین در جنوب این کشور، از آر‌پی‌جی، سلاح های سبک و متوسط و خودروهای نظامی استفاده کردند.

از سوی دیگر، صفحه رسمی نیروهای موسوم به کمربند امنیتی با انتشار توئیتی اعلام کرد که در حمله عناصر القاعده به پاسگاه امنیتی این نیروها در منطقه احور در استان ابین 6 عنصر القاعده کشته شده‌اند.

این بیانیه افزوده که در این حمله فرمانده گردان اول تیپ اول و شماری از همراهان وی (بدون اعلام تعداد) کشته شده و چند تن نیز زخمی شدند، در این بیانیه آمده که در طی این حمله شماری از عناصر القاعده دستگیر شده‌اند.

در هفته‌های اخیر جنوبی‌های یمن با اصلاحی‌های این کشور ابتدا در شبوه و سپس در ابین درگیر شدند؛ بنظر می‌رسد در توافقی غیرعلنی، مجلس انتقالی جنوب یمن که مورد حمایت امارات است با شورای ریاستی جدید به ریاست العلیمی حذف جماعت اصلاحی از یمن را در دستور کار خود قرار داده‌اند، همچنین بنظر می‌رسد در تعقیب هدف یکپارچه سازی جنوب یمن، القاعده دومین مقصد درگیری‌های وابستگان اماراتی و سعودی در این منطقه باشد.

پربیننده ترین خبرها