دبیرکل اتحادیه عرب: عراق توانست از بروز فتنه جلوگیری کند

دبیرکل اتحادیه عرب: عراق توانست از بروز فتنه جلوگیری کند
چهارشنبه 16 شهريور 1401 - 08:52

دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به برخی درگیری های اخیر در سایه تنش های سیاسی در عراق و درایت رهبران عراقی برای پایان دادن به آن گفت: این کشور توانست از بروز فتنه جلوگیری کند.

العالم_عراق

به گزارش شبکه تلویزیونی الفرات، "احمد ابو الغیط" دبیرکل اتحادیه عرب افزود: عراق در روزهای اخیر توانست جلوی فتنه ای را بگیرد که نزدیک بود این کشور را وارد درگیری و خشونت کند.

برپایه این گزارش، ابوالغیط از طرف های سیاسی در عراق خواست تا مشکلات عراق را درون این کشور نگه دارند.

دبیرکل اتحادیه عرب با بیان اینکه "ملت عراق رنج بسیاری دیده و همه اقشار آن چشم امید به ثبات سیاسی و امنیت اقتصادی دوخته اند"، تصریح کرد: عراقی ها تلاش می کنند تا کشورشان را از (آنچه که وی) "قطب بندی منطقه ای" خواند، دور نگه دارند.

عراق از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی تاکنون با بحران سیاسی درخصوص تشکیل دولت و انتخاب رئیس جمهور روبرو است و در طول دو ماه اخیرا دامنه این تنش ها به منطقه سبز بغداد کشیده شد و در نهایت نیز اواخر ماه گذشته میلادی این منطقه شاهد برخی درگیری ها بین نیروهای امنیتی و عناصر سرایا السلام شاخه نظامی جریان صدر بود که در جریان این درگیریها، دستکم ۳۰ نفر کشته و ۷۰۰ نفر دیگر زخمی شدند. این درگیری ها شب هنگام شروع و تا ظهر روز بعد در اطراف منطقه سبز به طور پراکنده ادامه داشت. در طول این ساعات رایزنی های فشرده رهبران سیاسی عراق و تاکید همگان بر لزوم آرام سازی اوضاع و حل و فصل اختلافات از طریق گفت وگو شدت گرفت و دیداری هم به همین منظور بین آنها و جریان صدر برگزار شد و سپس مقتدی صدر رهبر جریان صدر در سخنانی مطبوعاتی مخالفت خود را با خشونت و درگیری اعلام و از هواداران خود خواست تا از منطقه سبز خارج شوند؛ در غیراین صورت از این جریان تبری می جوید.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها