در نشست اتحادیه عرب؛

وزیر خارجه لبنان: اسرائیل عامل ناامنی و بی ثباتی در منطقه است

وزیر خارجه لبنان: اسرائیل عامل ناامنی و بی ثباتی در منطقه است
چهارشنبه 16 شهريور 1401 - 10:31

وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان گفت که رژیم صهیونیستی همچنان عامل ناامنی و بی ثباتی در منطقه است و بر ادامه سیاست های خصمانه خود اصرار می ورزد.

العالم - لبنان

عبدالله بوحبیب، وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان در یکصد و پنجاه و هشتمین نشست دوره ای شورای اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه در قاهره تاکید کرد که کشور لبنان از تعرض های روزانه و نقض روزانه و روز افزودن حاکمیت خود از جانب رژیم صهیونیستی رنج می برد؛ بدون اینکه یک بازندارنده منطقه ای یا بین المللی وجود داشته باشد. این رژیم بر ادامه سیاست های خصمانه خود و تنش زایی اصرار می ورزد و از حریم هوایی لبنان برای حمله به سوریه استفاده می کند.

وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان تاکید کرد که رژیم صهیونیستی همچنان قبول نمی کند که از سرزمین های اشغالی لبنان طبق قطعنامه های بین المللی ۴۲۵ و ۱۷۰۱ در مزارع شبعای لبنان و تپه های کفرشوبا و بخش شمالی روستای الغجر عقب نشینی کند و سکوت بین المللی این رژیم را به تداوم حملات، موارد نقض حاکمیت لبنان و نقض قوانین بین المللی تشویق می کند.

بو حبیب گفت که کشورش بر روی موضع یکپارچه عربی در حمایت از لبنان در مقابله با این امر حساب باز کرده است.

وی در ادامه گفت: در فلسطین اشغالی نیز رژیم اشغالگر صهیونیستی همچنان به سیاست های خصمانه خود علیه ملت فلسطین ادامه می دهد و ‌هدف از این سیاست ممانعت از ایجاد راه حل نهایی برای مساله فلسطین است و این امر نشان می دهد که رژیم صهیونیستی همچنان عامل ناامنی و بی ثباتی در منطقه است.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان همچنین گفت که کشورش همچنان بر اهمیت اتحاد در فلسطین به عنوان ضرورتی برای ایجاد راه حلی براساس طرح سازش عربی مصوب نشست ۲۰۰۲ سران در بیروت که حافظ حقوق قانونی ملت فلسطین است، تاکید دارد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم اجرای قطعنامه های سازمان ملل در این خصوص به ویژه قطعنامه ۱۹۴ خاطرنشان کرد که بدون ایجاد راه حل فراگیر برای مساله فلسطین، هیچ صلح و ثباتی در منطقه ایجاد نخواهد شد.

بو حبیب همچنین با اشاره به اینکه سوریه عضو موسس اتحادیه عرب است، بر لزوم بازگشت سوریه به این اتحادیه تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها