لبنان به مفاد قطعنامه شورای امنیت درباره تمدید ماموریت یونیفل اعتراض کرد

لبنان به مفاد قطعنامه شورای امنیت درباره تمدید ماموریت یونیفل اعتراض کرد
چهارشنبه 16 شهريور 1401 - 17:24

وزارت خارجه به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره تمدید ماموریت نیروهای حافظ صلح موسوم به "یونیفل" مستقر در جنوب این کشور اعتراض کرد.

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش پایگاه خبری النشره، وزارت خارجه لبنان روز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که امروز اخباری در رسانه ها مبنی بر درخواست لبنان برای حذف استناد به قطعنامه های شماره ۱۵۵۹ و ۱۶۸۰ شورای امنیت در متن قطعنامه تمدید ماموریت نیروهای حافظ صلح منتشر شده است. لبنان به همه قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد پایبند است و این تمدید به درخواست لبنان صورت گرفته است.

در بیانیه وزارت خارجه لبنان آمده است: اما قطعنامه ای که در شورای امنیت به تصویب رسیده با چارچوب توافقی که لبنان با سازمان ملل متحد امضا کرده است، تناسبی ندارد و لبنان نیز به این موضوع اعتراض کرده است.

وزارت خارجه لبنان افزود: براین اساس، وزیر خارجه لبنان برای تاکید بر ادامه همکاری و هماهنگی میان ارتش لبنان و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد، به منظور موفقیت این نیرو، درخواست دیدار با فرمانده یونیفل را داده است.

به گزارش ایرنا، در توافق لبنان با سازمان ملل متحد درباره حضور نیروهای حافظ صلح، این نیروها می توانند با همراهی و همکاری ارتش لبنان اقدام به گشت زنی و ماموریت کنند؛ درحالی که در قطعنامه شورای امنیت تاکید شده است که این نیروها نیاز به اجازه از طرف هیچ نهادی و یا اعلام قبلی برای انجام ماموریت خود ندارند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در قطعنامه تمدید ماموریت نیروهای یونیفل اشاره ای به تجاوزهای روزانه رژیم صهیونیستی به حریم هوایی، زمینی و دریایی لبنان نکرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز ۳۱ اوت (۹ شهریورماه ۱۴۰۱) ماموریت نیروهای بین‌المللی حافظ صلح سازمان ملل متحد «یونیفل» در لبنان را برای یک سال دیگر تمدید کرد.

پربیننده ترین خبرها