واکنش گانتز به موضع‌گیری آمریکا در قبال کشتارها در کرانه باختری

واکنش گانتز به موضع‌گیری آمریکا در قبال کشتارها در کرانه باختری
چهارشنبه 16 شهريور 1401 - 22:28

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به اعلام وزارت امور خارجه آمریکا درباره تغییر قواعد درگیری در کرانه باختری گفت تنها فردی که اختیار تصمیم‌گیری در این زمینه را دارد، رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل است.

العالم - فلسطین اشغالی

«بنی گانتز»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در اظهاراتی به صورت ضمنی به اعلام روز گذشته وزارت امور خارجه آمریکا درباره تغییر سیاست‌های تل‌آویو واکنش نشان داد.

وزارت خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرده بود که فشارهای خود را علیه تل‌آویو برای تغییر سیاست‌ این رژیم در خصوص قواعد درگیری در کرانه باختری ادامه خواهد داد.

بنابر گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به این اعلام وزارت خارجه آمریکا گفت که رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل تنها کسی است که اختیار تصمیم‌گیری درباره دستور تیراندازی را دارد.

گانتز که در جلسه ارزیابی اوضاع امنیتی در اراضی اشغالی به اعلام آمریکا واکنش نشان داد، بیان کرد: «پس از جلسه امروز، باتوجه به افزایش رویدادهای تروریستی، وضعیت فلسطین را دقیقا مورد ارزیابی قرار خواهم داد.»

او اضافه کرد: «رئیس ستاد [ارتش] تنها کسی است که تصمیم می‌گیرد و دستورات مربوط به تیراندازی را طبق نیاز عملیاتی اعلام خواهد کرد.»

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ادامه داد: «فرماندهان و سربازان دستورات را به دقت اجرا می‌کنند. مداخله‌ سیاسی در این زمینه صورت نگرفته و صورت نخواهد گرفت.»

واشنگتن پس از آن به مسئله درگیری‌ها در کرانه باختری واکنش نشان داد که نیروهای رژیم صهیونیستی چند جوان فلسطینی را طی روزهای گذشته به شهادت رساندند و ده‌ها نفر دیگر را مجروح کردند.

روز گذشته یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید و ۱۲ نفر دیگر از شهروندان فلسطینی مجروح شدند.

فارس

پربیننده ترین خبرها