نظرسنجی: بیشتر آمریکایی ها ترامپ را تهدیدی برای دموکراسی می دانند

نظرسنجی: بیشتر آمریکایی ها ترامپ را تهدیدی برای دموکراسی می دانند
پنج‌شنبه 17 شهريور 1401 - 08:17

در این نظرسنجی، درصد رضایت از عملکرد بایدن نیز پایین است.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، یک نظرسنجی رویترز/ایپسوس که روز چهارشنبه تکمیل شد نشان داد که بیشتر آمریکایی ها معتقدند جنبش ترامپ دموکراسی را تضعیف می کند.

58 درصد از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی دو روزه - از جمله یک نفر از هر چهار جمهوری خواه - گفتند که جنبش ترامپ موسوم به «آمریکا را دوباره عالی کن» پایه های دموکراتیک ایالات متحده را تهدید می کند.

این نظرسنجی همچنین وضعیت به شدت قطبی شده سیاست ایالات متحده را برجسته می کند.

در حالی که ترامپ همچنان در میان جمهوری خواهان محبوبیت دارد، جایگاه او در درون حزب پس از حمله گروهی از حامیانش به ساختمان کنگره ایالات متحده در 6 ژانویه 2021، در تلاش برای جلوگیری از رسمیت بخشیدن قانونگذاران به پیروزی بایدن در انتخابات آسیب دیده است.
نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان داد که 60 درصد جمهوری خواهان باور ندارند که جنبش «آمریکا را دوباره عالی کن» نماینده اکثریت حزب باشد.

البته با وجود مجموعه ای از دستاوردهای قانونی اخیر، میزان محبوبیت بایدن نیز همچنان پایین است. تنها 39 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که عملکرد شغلی بایدن به عنوان رئیس جمهور را تایید می کنند، سطحی که چندان بالاتر از پایین ترین رقمِ رضایت از ترامپ در دوران ریاست جمهوری او نیست.

آخرین نظرسنجی رویترز/ایپسوس که به صورت آنلاین به زبان انگلیسی در سراسر ایالات متحده انجام شد، از 1003 بزرگسال، از جمله 411 دموکرات و 397 جمهوری خواه، پاسخ جمع آوری کرد. معیار دقت این نظرسنجی چهار درصد است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها