برای نخستین بار؛ کردستان عراق پذیرای زائران اربعین حسینی است

پنج‌شنبه 17 شهريور 1401 - 20:01

کردستان عراق برای نخستین بار از زائران اربعین حسینی که از جمهوری اسلامی ایران عازم کربلای معلا شده اند، استقبال می کند.

العالم - عراق

زائران امام حسین علیه السلام به قصد زیارت کربلا در اربعین راهی گذرگاه های مرزی عراق شدند و برای اولین بار زائران جمهوری اسلامی ایران از گذرگاه بین المللی باشماخ و حاج عمران وارد منطقه کردستان عراق شدند و مورد استقبال استاندار اربیل و کنسول ایران قرار گرفتند.

"امید خوشناو" فرماندار اربیل گفت: از روزها پیش در حال آماده‌سازی برای پذیرایی از برادران ایرانی در گذرگاه‌های مرزی باشماق و حاج عمران به سمت کربلای معلا هستیم. تیم‌های پزشکی، پوشاک و مواد غذایی آماده شده است. و مسیر جاده برای آنها هموار شده است. زائران برادران ما هستند و کردستان خانه آنهاست؛ ما همیشه آماده خدمت رسانی به آنها هستیم.

"نصرالله رشنودی" سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در اربیل در گفتگو با خبرنگار شبکه العالم گفت: وقتی زائران ایرانی از بندر حاج عمران وارد عراق می شوند برادران ما در کردستان عراق به خوبی از آنها پذیرایی می کنند و در روز دوم با خودروهای عراقی به کربلا منتقل می شوند.

"مشتاق السعدی" که هماهنگ کننده پذیرایی از زائران اربعین امام حسین علیه السلام است، به خبرنگار العالم گفت: از دولت کردستان عراق به ریاست نیچیروان بارزانی و تمام طرف هایی که حمایت های لازم را ارائه می دهند و نیز از مراکز خدمات رسانی به خاطر ارائه خدمات لازم به زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام تشکر و قدردانی می کنم.

بیش از 20000 زائر از جمهوری اسلامی ایران برای مشارکت در مراسم اربعین حسینی از طریق گذرگاه های مرزی وارد کردستان عراق می شوند تا از آنجا عازم کربلای معلا شوند.

پربیننده ترین خبرها