آیا مقاومت در کرانه باختری گسترش می یابد؟

آیا مقاومت در کرانه باختری گسترش می یابد؟
جمعه 18 شهريور 1401 - 19:04

منطقه اشغالی کرانه باختری به ویژه جنین و نابلس به میدان جنگ واقعی علیه نیروهای اشغالگر و شهرک نشین صهیونیست تبدیل شده است.

العالم نظرکده

به گفته کارشناسان امنیتی و نظامی صهیونیست، این وضعیت به دنبال حملات مکرر نیروهای اشغالگر صهیونیستی به رزمندگان مقاومت فلسطینی و تشدید درگیری ها با آن ها حاکم شده است.

مسئولان جنبش حماس معتقدند که نبرد سیف القدس ، باعث شده است که در منطقه کرانه باختری ، اصول و ضوابط جدیدی برای مقابله با جنایت های رژیم در صهیونیستی تدوین شود و مقاومت درکرانه باختری گسترش یابد.

به اعتقاد مسئولان جنبش حماس، نبرد استراتژیک با رژیم صهیونیستی در کرانه باختری است ، چرا که این منطقه ، نقطه تماس مستقیم با شهرک نشینان صهیونیست است و می تواند نبرد را با پشتیبانی باریکه غزه و همه اقشار ملت فلسطین یکسره کند.

به گفته مسئولان حماس ، شهرک نشینان روزانه با انجام اقدامات تحریک آمیز علیه ملت فلسطین و تعرض به ساحت مسجدالاقصی و قدس شریف باعث شده اند که شراره مقاومت و انقلاب ملت فلسطنی در کرانه باختری بیشتر شود.

مسئولان حماس بر حمایت خود از انواع مختلف مقاومت علیه رژیم اشغالگر اسرائیل و درصدر آن مقاومت مسلحانه تاکید کردند و از جوانان و ملت فلسطین در کرانه باختری خواستند که مقاومت علیه تجاوزگری های رژیم صهیونیستی را تشدید کنند.

آن ها تاکید کردند که کرانه باختری دیگر تاب اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی را ندارد.

مقاومت مردمی و مسلحانه در کرانه باختری ، مکمل کننده یکدیگر هستند تا نقش مطلوب را در سرکوب رژیم اشغالگر اسرائیل در همه اراضی فلسطینی ایفا کنند.

مسئولان جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز گفتند که عملیات تونل آزادی، عامل اساسی در تقویت مقاومت درکرانه باختری برای مقابله با تجاوزگری های مستمر رژیم اشغالگر صهیونیست بود.

به گفته آنان، رژیم اشغالگر اسرائیل ، عامل اساسی در ایجاد مقاومت در کرانه باختری بود و عملیات تونل آزادی ، انگیزه اساسی برای بازیابی ساختار نظامی و تشکیلات نظامی فلسطین در کرانه باختری بود.

به گفته مسئولان جهاد اسلامی ، اهالی کرانه باختری با مقاومت و اجرای عملیات شهادت طلبانه، همه تلاش های مذبوحانه دشمن صهیونیست را برای یهودی سازی قدس به شکست کشاندند.

مسئولان مقاومت فلسطینی معتقدند که انتفاضه درکرانه باختری از سال 2015 شروع شده و از مهم ترین ویژگی هایش این است که به شکل موج هایی درقالب عملیاتی مانند نبرد سیف القدس در سال 2021 و در سال 2017 درقالب تظاهرات در مسجد الاقصی اجرا می شود.

پربیننده ترین خبرها