گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای عراقی

گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان با همتای عراقی
جمعه 18 شهريور 1401 - 19:35

وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای عراقی از حسن مهمان نوازی مردم و دولت عراق از زوار اربعین قدردانی کرد و خواستار توجه جدی زوار ایرانی به دستورالعمل‌های صادره از سوی ستاد مرکزی اربعین و وزارت کشور شد.

العالم _ ایران / سیاسی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) ۱۸ شهریور ماه در تماس تلفنی با «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق از حسن مهمانوازی مردم عزیز و دولت عراق که علیرغم تراکم جمعیت، محدویت‌ها و گرمای شدید هوا همه گونه مساعدت را با زائران ایرانی و غیر ایرانی اربعین به عمل می‌آورند، به صورت ویژه قدردانی کرد.
امیرعبداللهیان همچنین با اشاره به حضور گسترده زائران مشتاق در کربلا و نجف از هموطنان ایرانی درخواست کرد که به دستورالعمل‌های صادره از سوی ستاد مرکزی اربعین و وزارت کشور ایران جدا توجه کنند.

سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین عصر امروز (جمعه) ۱۸ شهریور در گفت‌وگویی تلویزیونی در تشریح آخرین وضعیت مرزها خواستار عدم مراجعه زائران به پایانه‌های مرزی شد و افزود: توصیه می‌کنیم عزیزان به مرزها مراجعه نکنند. میراحمدی درباره کسانی که بلیت تهیه کرده‌اند نیز، گفت: سفر عزیزان برای زیارت اربعین منتفی است، به جز سفرهای هوایی که برای آن هیچ ممنوعیتی قائل نشدیم؛ البته در داخل عراق مشکلات مختلفی وجود دارد و از نجف هم از ما درخواست شده تا آب آشامیدنی ارسال کنیم. توصیه اکید ما این است که زائران از سفر خود منصرف شوند؛ اگر شرایط تغییر کند طی ۴۸ ساعت آینده اطلاع‌رسانی می‌شود، فکر نمی‌کنم بدون اینکه این مسائل حل شود بتوانیم مجوز حرکت عزیزان را صادر کنیم.

این دومین گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه دو کشور ظرف دو سه روز اخیر است. حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان چهارشنبه شب ۱۶ شهریور ماه نیز با همتای عراقی تلفنی گفت‌وگو و از مهمان نوازی کریمانه دولت و مردم عراق از زوار اربعین حسینی قدردانی کرد.

پربیننده ترین خبرها