رئیس ستاد مرکزی اربعین: اتوبوس‌های حامل زائران ایرانی از سه مرز وارد عراق شدند

رئیس ستاد مرکزی اربعین: اتوبوس‌های حامل زائران ایرانی از سه مرز وارد عراق شدند
شنبه 19 شهريور 1401 - 10:13

رئیس ستاد مرکزی اربعین از ورود اتوبوس‌های حامل زائران ایرانی از سه مرز کشور به عراق خبر داد تا بخشی از مشکل انتقال زائران در خاک عراق به شهرهای زیارتی این کشور حل شود.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«سیدمجید میراحمدی» روز شنبه گفت: این اقدام با موافقت مسئولان عراقی در سفر اخیر وزیر کشور به این کشور صورت گرفت تا بخشی از جابجایی مسافران با ورود اتوبوس‌های ایرانی به کشور عراق انجام می‌شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزرات کشور اظهار داشت که این اتوبوس ها از سه مرز شلمچه، چذابه و مهران و از روز گذشته وارد عراق شدند.

وزیر کشور هم شب گذشته اعلام کرد با توجه به همکاری‌های خوب بین طرف‌های ایرانی و عراقی که در حال انجام است، این اقدام صورت گرفت و موضوعات پیرامون کمبود حمل و نقل که طرف عراقی با آن روبروست به مرور در حال برطرف شدن است.

احمدی وحیدی وزیر کشور روز هفدهم شهریور و با اوج گرفتن سفر زائران اربعین به عراق، به منظور تسهیل عبور و مرور زائران، در سفر به بغداد، با مسئولان این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

معاون اول رئیس جمهور هم روز پنجشنبه از مرزهای مهران و چذابه بازدید و در نشست ستاد اربعین در مرز مهران برای تسهیل سفر زائران اربعین ۶ دستوراتصادر کرد.

ارسال کانکس های یخچالدار به استان ایلام و مرز مهران، ارسال لیفتراک توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات به استان، ارسال یک دستگاه یخ ساز هفت تنی به استان ارسال و روزانه ۸۰۰ قالب از همدان به استان ایلام، ارسال اقلام دارویی و حضور ۲ و هواپیمای آب پاش در مرزها و تقویت مواکب جزو ۶ دستور محمد مخبر در بازدید زمینی و هوایی از این مرزها بود.

به گزارش ایرنا، آماده نبودن زیرساخت های مناسب در خاک عراق برای انتقال زائران اربعین به شهرهای زیارتی سبب شد تا از روز جمعه - ۱۸ شهریور - ستاد اربعین با هدف حفظ سلامت زوار مرزهای شش گانه با عراق را ببندد.

بیشترین سفر زائران اربعین به کشور عراق مربوط به سال ۹۸ و اولین سال لغو روادید میان دو کشور است که جمعیتی نزدیک به ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر را شامل می شد؛ اما بنابر آمار دستگاه های ذیربط تاکنون و بیش از یک هفته مانده به اربعین حسینی، حدود ۲ میلیون ۵۰۰ هزار نفر از مرزهای مختلف وارد عراق شده اند.

بر اساس پیش بینی های حدود ۱ میلیون ۵۰۰ هزار نفر در پشت مرزها، در مسیر حرکت به سمت مرز و با قصد حضور در مراسم اربعین حسینی دا دارند که افزایش تعداد به بیش از ۴ میلیون زائر را رقم خواهد زد.

رییس ستاد مرکزی اربعین امروز بار دیگر از مردم خواست که برای زیارت اربعین از مراجعه به مرزها پرهیز کنند تا شرایط برای تردد زائران فراهم شود.

پربیننده ترین خبرها