انگلیس: نیروهای اوکراینی 50کیلومتر پیشروی کرده‌اند

انگلیس: نیروهای اوکراینی 50کیلومتر پیشروی کرده‌اند
شنبه 19 شهريور 1401 - 18:02

وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد نیروهای اوکراینی توانسته‌اند در نواری به طول پنجاه کیلومتر در این کشور پیشروی کنند.

العالم_اروپا

وزارت دفاع انگلیس روز شنبه اعلام کرد نیروهای اوکراینی توانسته‌اند پنجاه کیلومتر در خاک این کشور پیشروی کنند.

به نوشته روزنامه «گاردین» این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ضد حمله‌های ارتش اوکراین موجب غافلگیری نیروهای روسی شده است.

وزارت دفاع انگلیس افزود، نیروهای اوکراینی توانسته‌اند در شمال شرق این کشور، در نوار باریکی به طول پنجاه کیلومتر نیروهای روسی را عقب برانند.

در این بیانیه آمده است، اوکراینی‌ها در حال حرکت به سمت شهر «کوپیانسک» هستند که تصرف آن تأثیر چشمگیری در جنگ خواهد گذاشت زیرا خطوط پشتیبانی روس‌ها به سمت خط مقدم دونباس از این ناحیه عبور می‌کنند.

در بیانیه وزارت دفاع انگلیس همچنین آمده است که در جبهه جنوب نیز نیروهای اوکراینی در حال نزدیک شدن به شهر خرسون هستند که تحت کنترل روس‌ها است.

وزارت دفاع اوکراین نیز امروز (چهارشنبه) اعلام کرد حدود ۳۵۰ نظامی روس ظرف بیست و چهار ساعت گذشته کشته شده‌اند.

از سوی دیگر رسانه‌های روسی روز جمعه تصاویری از صفوف تانک‌ها و تجهیزات توپخانه‌ای را منتشر کردند که برای تجدید قوای نیروهای روس در منطقه «خارکیف» واقع در شمال شرق روسیه اعزام شده‌اند.

«ویتالی گانچف» مقام منصوب شده از سوی روسیه برای منطقه خارکیف گفته است شهروندان سه شهر این منطقه شامل «ایزیوم»، «کوپیانسک» و «ولیکی بورلوک» تخلیه شده اند.

خبر پیشروی‌های اوکراین در حالی منتشر می‌شود که پس از سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا به پایتخت اوکراین و دیدارش با مقام‌‌های این کشور، همتای آلمانی او نیز به کی‌یف رفته است.

آنالنا بائربوک وزیر خارجه آلمان برای دومین بار طی چند ماه اخیر به کی‌یف رفته تا بر تداوم «کمک‌های تسلیحاتی و انسان دوستانه» آلمان از اوکراین تاکید کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها