زلنسکی به سازنده پهپاد بیرقدار ترکیه نشان لیاقت داد

زلنسکی به سازنده پهپاد بیرقدار ترکیه نشان لیاقت داد
دوشنبه 21 شهريور 1401 - 18:00

رئیس‌جمهور اوکراین در دیدار با رئیس شرکت بایکار ترکیه، به او نشان درجه یک لیاقت داد.

العالم - اروپا

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین و «خلوق بیرقدار» رئیس اجرایی شرکت بایکار ترکیه به عنوان سازنده پهپادهای بیرقدار، با یکدیگر دیدار کردند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، در این دیدار دو طرف درباره گسترش همکاری‌ها میان اوکراین و شرکت بایکار ترکیه در راستای تقویت توان نظامی نیروهای مسلح اوکراین گفت‌و‌گو کردند.

ساخت کارخانه تولید پهپادهای بیرقدار در اوکراین و تولید نمونه‌های جدید برای نیروهای نظامی این کشور، از دیگر مسائل مورد بحث دو طرف بود.

زلنسکی در این دیدار با بیان اینکه شرکت بایکار سهم بالایی در تقویت نیروی‌های مسلح اوکراین دارد، خطاب به رئیس اجرایی این شرکت گفت: «در اوکراین همه پهپاد بیرقدار و شرکت شما را می‌شناسند، از تو ممنونیم و همچنین از رئیس‌جمهور اردوغان بابت حمایت از شما و حمایت مردم ترکیه از اوکراین در جنگ علیه تجاوز روسیه تشکر می‌کنیم.»

او سپس نشان درجه یک لیاقت اوکراین را به «خلوق بیرقدار» تقدیم کرد.

شرکت بایکار اخیرا از تحویل سه پهپاد دیگر بیرقدار TB۲ به ارتش اوکراین خبر داده بود. این شرکت همچنین قصد ساخت کارخانه تولید این نوع پهپادها و همچنین پهپادهای «بیرقدار آکینجی» و «بیرقدار کیزیل آلما» را در اوکراین دارد.

در این راستا «هالوک بیرقدار» از مدیران شرکت بایکار در ۲۲ مرداد ماه از آغاز ساخت کارخانه‌ای برای تولید پهپادهای شرکت بیرقدار در اوکراین خبر داد. اوکراین در زمان آغاز جنگ بیش از ۲۰ پهپاد تولید شده توسط بایکار داشت که این شرکت در دو سال گذشته به کی‌یف فروخته بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها