پس از رسوایی سفارت رژیم صهیونیستی در رباط؛

مقام نظامی ارشد مغرب عازم فلسطین اشغالی شد

مقام نظامی ارشد مغرب عازم فلسطین اشغالی شد
دوشنبه 21 شهريور 1401 - 19:34

برای نخستین بار از زمان عادی‌سازی روابط میان رباط و تل‌آویو، یک هیئت نظامی بلندمرتبه، امروز عازم فلسطین اشغالی شد.

العالم- مغرب

به گزارش العالم، فرمانده کل نیروهای مسلح مغرب با اعلام این‌که سفر این هیئت نظامی به تل‌آویو بنا به توصیه محمد ششم پادشاه این کشور انجام شده، تصریح کرد این هیئت در اولین کنفرانس بین‌المللی تجدید و نوسازی نظامی که از ۱۲ تا ۱۵ سپتامبر در تل‌آویو برگزار خواهد شد، مشارکت می‌کند.

طبق این گزارش، بازرس کل نیروهای مسلح مغرب در این سفر دیدارهایی با فرمانده ستاد مشترک ارتش اسرائیل دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

این سفر در شرایطی انجام می‌شود که هفته گذشته اتهاماتی درباره سوءاستفاده جنسی دیوید گوورین سفیر اسرائیل در رباط از زنان مغربی و آزار جنسی آن‌ها مطرح شده است.

در مقابل، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر نه تنها این رسوایی گوورین در رباط را تکذیب نکرد که حتی اعلام کرده است: «ما در جریان این پیام هستیم و یک سری اتهامات مطرح شده که به آغاز تحقیقات وزارتخانه منجر شده است.»

سه‌شنبه گذشته نیز وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گوورین را پس از کمتر از دو روز از سفرش به رباط، برای پاره‌ای توضیحات در خصوص اتهامات وارده، فرا خواند.

روابط مغرب و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۰۲ قطع شده بود، اما در اواخر سال ۲۰۲۰ با دخالت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا، روابط دیپلماتیک میان دو طرف از سرگرفته شد و رفته رفته روابط میان رباط و تل‌آویو، با سفرهای گسترده وزرای صهیونیستی به کشور مغرب، گسترش یافته است.

پربیننده ترین خبرها