سفیر تونس: از هیچ تلاشی برای حفاظت از روابط ممتاز با ایران دریغ نخواهیم کرد

سفیر تونس: از هیچ تلاشی برای حفاظت از روابط ممتاز با ایران دریغ نخواهیم کرد
سه شنبه 22 شهريور 1401 - 12:38

سفیر تونس در تهران در پایان ماموریتش ضمن دیدار و خداحافظی با امیرعبداللهیان گفت: همواره در کنار ملت و دولت ایران مانده و از هیچ تلاشی برای حفاظت از روابط ممتاز دو کشور دریغ نخواهیم کرد.

العالم - تونس

«سمیر المنصر» سفیر جمهوری تونس در تهران امروز (سه‌شنبه) ۲۲ شهریور ماه و در پایان ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران با حسین امیرعبداللهیان دیدار و خداحافظی کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار روابط خوب ایران و تونس و وجود دیدگاه‌ها و مواضع مشترک بین دو کشور در بسیاری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد اشاره قرار داد و افق روابط بین ایران و تونس را مطلوب ارزیابی و با اشاره به وجود ظرفیت‌های قوی همکاری بین دو طرف، تلاش برای توسعه هر چه بیشتر مناسبات را ضروری خواند.

امیرعبداللهیان با تقدیر از مواضع مثبت و سازنده دولت و ملت تونس در حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با عضویت ناظر رژیم صهیونیستی در اتحادیه آفریقا، تأکید کرد: هیچ محدودیتی در توسعه روابط جمهوری اسلامی ایران و تونس وجود ندارد.

وزیر امور خارجه با اشاره به تحولات جاری در تونس اظهار داشت: اطمینان خاطر داریم با حکمت و عقلانیت مسئولان تونس و با وحدت و همدلی ملت و دولت این کشور شاهد رشد و شکوفایی روزافزون تونس در همه زمینه‌ها خواهیم بود.

سفیر جمهوری تونس در تهران نیز ضمن تشکر از میزبانی کشورمان، سال‌های حضورش در تهران و در بین مردم ایران را بسیار عالی خواند و با اشاره به عرصه‌های همکاری فیمابین، بر لزوم استمرار و تلاش دو کشور جهت برگزاری موفق کمسیون مشترک تأکید کرد.
سمیر المنصر با ابراز خوشبینی نسبت به دورنمای روابط دو کشور و اشاره به روابط صمیمانه وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و تونس تأکید کرد: ما همواره در کنار ملت و دولت ایران مانده و از هیچ تلاشی برای حفاظت از روابط ممتاز دو کشور دریغ نخواهیم کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها