سقوط بازار مالی وال استریت به پایینترین سطح در 2 سال اخیر

سقوط بازار مالی وال استریت به پایینترین سطح در 2 سال اخیر
چهارشنبه 23 شهريور 1401 - 11:09

وال‌استریت و شاخص‌های سهام روز سه‌شنبه را با نزولی چشمگیر به پایان رساندند.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، تردیدهای جدی سرمایه‌گذاران پس از انتشار گزارش جدید تورم در آمریکا امیدها را درباره نرمش بانک مرکزی ایالات متحده و کاهش سیاست های سختگیرانه خود در ماه های آینده از بین برد. همین امر سبب شد شاخص‌های مهم در آمریکا در روز سه‌شنبه با سقوطی چشمگیر مواجه شود.
در پایان روز سه‌شنبه، هر سه شاخص مهم سهام ایالات متحده به شدت تنزل کردند و بیشترین سطح سقوط 1 روزه خود را از ژوئن سال 2020 - زمانی که کووید-19 در رأس اخبار قرار داشت - ثبت کردند. سهام شرکت‌های بزرگی نظیر اپل، مایکروسافت و آمازون نیست سقوط کرد.
انتشار گزارش جدید شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) وزارت کار آمریکا ارقامی بالاتر از سطح اجماع کارشناسان را به نمایش گذاشت و روند خوشبینانه حاکم بر بازار را متوقف کرد.
شاخص قیمت مصرف کننده اصلی - که قیمت های بی ثبات مواد غذایی و انرژی را نمایش نمی دهد - بیش از حد انتظار افزایش یافت و از 5.9 درصد در جولای به 6.3 درصد رسید. به باور کارشناسان، این گزارش به تورم بسیار پایدار اشاره می‌کند و این بدان معناست که بانک مرکزی آمریکا همچنان در حوزه مقابله با تورم فعال خواهد ماند و نرخ‌های بهره را افزایش خواهد داد؛ موضوعی که در مباحث مرتبط با سهام یک معضل عمده محسوب می شود.
بانک مرکزی آمریکا در 6 ماه اخیر نرخ بهره را 3 درصد افزایش داده است.
این نگرانی وجود دارد که یک دوره طولانی سیاست‌های سخت‌گیرانه از سوی بانک مرکزی آمریکا به بروز رکود در اقتصاد منجر شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها