تاکید جمعیت اسلامی الوفاق بحرین بر تحریم انتخابات

تاکید جمعیت اسلامی الوفاق بحرین بر تحریم انتخابات
چهارشنبه 23 شهريور 1401 - 19:57

جمعیت اسلامی الوفاق بحرین در بیانیه ای مهم انتخابات این کشور را نمایشی و تحریم آن را وظیفه ای میهنی دانست.

العالم _ بحرین

بیانیه جمعیت اسلامی الوفاق بحرین به این شرح است: بحران قانون اساسی و سیاسی بین حکومت و ملت در بحرین روز به روز گسترش می یابد و بر حجم درگیری و جدایی در این کشور که نتیجه نبود هرگونه توافق اجتماعی بین دو طرف است، افزوده می شود.

نظام حاکم در بحرین در نبود دولت واقعی و اعتماد مردمی، با بهره گیری از قدرت سرنیزه، به حکومت استبدادی خود ادامه می دهد تا واقعیت سیاسی، اقتصادی، امنیتی و اجتماعی خواست خود را برخلاف خواست مردم بر آنان تحمیل کند.
نظام آل خلیفه تلاش می کند از طریق ایجاد رعب و وحشت و تهدید فراگیر از هر نظر، واقعیت امنیتی را که بر این کشور حاکم است، باقی نگهدارد.

در این میان انتخابات در بحرین بدترین انتخاباتی است که تاریخ به خود دیده است زیرا نظام حاکم همه جزئیات آن را آنگونه که خود می خواهد، رقم می زند تا مجلسی نمایشی و پوچ تشکیل دهد که تنها ماموریت آن بزک کردن چهره فساد و جنایت در حق مردم و جلوگیری از تشکیل دولت مردمی و سازمان های دولتی در نبود قانون است.

هم اکنون پویش تحریم انتخابات نمایشی، اجماعی ملی است که نظیر ندارد زیرا همه نیروهای سیاسی ملی با گرایش های مختلف به خوبی واقفند که این انتخابات یکی از بخش های شکنجه، تبعیض، فساد و سیطره بر ثروت مردم و از بین بردن هویت ملی است.

ما در جمعیت الوفاق تاکید می کنیم که تحریم انتخابات هم اکنون به ماموریتی ملی تبدیل شده است که نشان دهنده محبت و وابستگی به خاک بحرین و هویت ملی آن است.

تحریم انتخایات کمترین کاری است که می توان برای مقابله با ظلم، فساد، استبداد و سلطه جویی در بحرین انجام داد زیرا خطری واقعی برای معیشت هموطنان و امنیت و آینده آنان و نیز آینده نسل های بعدی است.

ما بار دیگر تاکید می کنیم که تنها راه حل خلاصی از بحران در بحرین، راه حل فراگیری است که حق کامل هموطنان را در انتخاب نوع نظام سیاسی در آزادی کامل به آنان می دهد و این حقی است که پیمان نامه های بین المللی و در رأس آنها پیمان نامه بین المللی حقوق شهروندی و سیاسی آن را پذیرفته اند، پیمان نامه ای که حکومت بحرین آن را امضا کرده است.

ضرورت دارد که نظام استبدادی به نظامی دموکراتیک تبدیل شود، نظامی که در آن مردم از طریق ساز و کار دموکراتیک و مسالمت آمیز آن را به جای حکومت های انتصابی انتخاب می کنند، حکومت هایی که شکست و ناکارآمدی و بی اعتمادی هموطنان به آنها به اثبات رسیده است. چنین حکومت هایی نه تنها توان حل بحران ها را ندارند بلکه باعث افزایش بحران و گسترش آن به زیان مردم می شوند.

مردم بحرین با اعتماد کامل مصمم است که به عدالت خواهی و دموکراسی خواهی خود ادامه دهد و ایستگاه کنونی انتخابات، آنان را به این ایمان و یقین می رساند که مقابله با ستم حکومت بحرین نیازمند کار و اراده بیشتر است.

پربیننده ترین خبرها