درخواست شاباک برای بستن شهرک‌های فلسطینی شمال کرانه باختری

درخواست شاباک برای بستن شهرک‌های فلسطینی شمال کرانه باختری
چهارشنبه 23 شهريور 1401 - 21:51

به دنبال افزایش عملیات های مقاومتی مردم فلسطین علیه اشغالگران در کرانه باختری، سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) خواستار بستن شهرک‌های فلسطینی در شمال کرانه باختری شد.

العالم ـ فلسطین اشغالی

پایگاه شبکه صهیونیستی "کان ۱۱" اعلام کرد که شاباک نگران خارج شدن اوضاع در کرانه باختری از کنترل است و به همین دلیل به دستگاه های امنیتی رژیم صهیونیستی توصیه کرده است که شهرک های فلسطینی واقع در شمال کرانه باختری را ببندند.
برپایه این گزارش، شاباک به دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی توصیه کرده است که مناطق فلسطینی پرخطر برای اشغالگران را از مناطق دیگر فلسطین در منطقه مذکور جدا کند.
روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" نیز در این باره نوشت: محدودیت درخواست شده توسط شاباک شامل ایجاد ایست بازرسی خواهد بود که در آن وسایل نقلیه و عابران پیاده در ورودی و خروجی روستاهایی که ممکن است تحت مقررات بسته شدن قرار گیرند کنترل شوند و به افرادی که ساکن منطقه نیستند و مجوز تردد ندارند اجازه ورود و خروج به این منطقه داده نشود.
این روزنامه همچنین اعلام کرد: این توصیه در جریان نشستی با حضور دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی و فرماندهان ارتش این رژیم مطرح شده است و همچنین شامل لغو مجوز های کار برای ساکنان منطقه ۴۸ می‌شود.
اخیرا نیز شبکه صهیونیستی "کان" اعلام کرد که مسئولان رسمی مصری نسبت به تداوم عملیات نظامی در کرانه باختری به رژیم صهیونیستی هشدار دادند.
این شبکه اعلام کرد که مقامات مصری نسبت به تشدید تنش ها در کرانه باختری در روزهای اخیر نگران هستند و برخی مسئولان مصری ضمن انتقاد از رژیم صهیونیستی، به این رژیم هشدار داده و تاکید کردند که اوضاع از کنترل خارج خواهد شد.
برپایه این گزارش، مصری ها از اقدامات رژیم صهیونیستی انتقاده کرده و تاکید کردند که افزایش فعالیت ارتش صهیونیستی در کرانه باختری دولت تشکیلات خودگردان فلسطین را در تنگنا قرار می دهد ‌و موضع آن را ضعیف تر می کند.
شبکه صهیونیستی "کان" همچنین اعلام کرد که مسئولان مصری به رژیم صهیونیستی گفته اند که اگر وضعیت کرانه باختری به همین شکل تداوم داشته باشد، این رژیم با انفجار در اراضی تحت کنترل تشکیلات خودگردان فلسطین مواجه خواهد شد.
عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر هفته گذشته با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در قاهره دیدار کرد.
این دیدار چند روز پس از سفر محرمانه یک هیات امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به قاهره انجام شد.
"رونن بار" رئیس دستگاه امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به "شاباک" پیش از این اعلام کرده بود که در مقایسه با سال گذشته عملیات تیراندازی (مبارزان فلسطینی) در کرانه باختری ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است. تشکیلات خودگردان فلسطین نیز برای جلوگیری از این عملیات‌ها اقدامات کافی انجام نمی‌دهد.
وی افزود: ما امسال در مقایسه با ۹۸ مورد تیراندازی در سال ۲۰۲۱ و ۱۹ مورد در سال ۲۰۲۰، با بیش از ۱۳۰ عملیات تیراندازی مواجه بودیم.
رئیس شاباک همچنین با طرح این ادعا که در سال جاری ۳۱۲ حمله بزرگ علیه اهداف صهیونیستی را خنثی کرده است، گفت که نظامیان صهیونیست بیش از ۲ هزار فلسطینی را بازداشت کرده‌اند.
به گزارش ایرنا، پیش تر کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرده بود، نیروهای نظامی این رژیم برای انجام عملیات گسترده در کرانه باختری آماده می‌شوند.
رژیم صهیونیستی هم اکنون به شدت نسبت به متشنج شدن اوضاع در کرانه باختری در ترس و وحشت بسر می‌برد و برای به کنترل درآوردن اوضاع در منطقه تمام تلاش خود را می‌کند.
در همین خصوص بنی گانتس وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه اظهار داشت که این رژیم به حملات خود علیه کرانه باختری شدت خواهد بخشید و شمار نیروهایش را در این منطقه افزایش خواهد داد.
افزایش مبارزه مسلحانه گروههای مقاومت فلسطین بویژه در دو شهر نابلس و جنین که اسطوره مقاومت در کرانه باختری به شمار می روند، بیش از پیش سران رژیم صهیونیستی را نگران کرده است زیرا آنها پیش از این فقط نگران مقاومت غزه بودند ولی اکنون کرانه باختری نیز به کارزار مقاومت علیه رژیم صهیونیستی پیوسته است.

پربیننده ترین خبرها