رئیس‌جمهور: باوجود تحریم‌ها و تهدیدها، کشورها مشتاق همکاری با ایران هستند

رئیس‌جمهور: باوجود تحریم‌ها و تهدیدها، کشورها مشتاق همکاری با ایران هستند
شنبه 26 شهريور 1401 - 02:51

رئیس جمهور تاکید کرد، علی‌رغم اینکه دشمنان فکر می‌کردند با تحریم‌ها و تهدیدها می‌توانند ایران را در انزوا قرار دهند، امروز اشتیاق کشورهای منطقه برای همکاری با کشورمان را می‌بینیم.

العالم - ایران

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، بامداد امروز شنبه ۲۶ شهریورماه پس از بازگشت از سفر ازبکستان و شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان شانگهای، در مورد دستاوردهای این سفر گفت: در راستای تقویت سیاست همسایگی، همه‌جانبه‌گرایی اقتصادی جمهوری اسلامی ایران، توجه به همسایگان و کشورهای منطقه و همکاری‌های آسیایی، سفر به ازبکستان انجام شد و با این نگاه چند اقدام صورت گرفت.

رئیسی بیان کرد: اقدام اول دیدار دوجانبه با رئیس جمهور کشور میزبان بود؛ بیش از ۲۰ سال مسئولان ارشد جمهوری اسلامی ایران به ازبکستان سفر نداشتند و این متقابلا نیز این صدق می‌کرد. خوشبختانه دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بسیار مفید بود.

وی ادامه داد: دیدارهای دوجانبه نیز با سران کشورهای شانگهای که در این اجلاس شرکت کرده بودند صورت گرفت و بیش از ۱۰ دیدار انجام شد که در این دیدارها مسائل دوجانبه و ارتباطات تجاری و اقتصادی مطرح شد.

رئیس جمهور اظهار کرد: بخش سوم نیز سخنرانی در اجلاس شانگهای بود و در این جلسه اعلام رسمی عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای انجام شد. این مسئله فرصتی بزرگی را در زمینه اقتصادی برای کشورمان فراهم می‌کند.

رئیسی افزود: خوشبختانه امروز در بازار کشورهای همسایه و منطقه اوراسیا اشتیاق زیادی به تولیدات کشورمان وجود دارد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد. علی رغم اینکه دشمنان فکر می‌کردند با تحریم‌ها و تهدیدها می‌توانند ایران را در انزوا قرار دهند، امروز اشتیاق کشورهای منطقه برای همکاری با کشورمان را می‌بینیم.

رئیس‌جمهور در پایان بیان کرد: امیدوارم آنچه در این سفر انجام شد، زمینه برای گام‌های آینده در جهت توسعه و تقویت سیاست همسایگی و فعالیت‌های اقتصادی در منطقه باشد تا بتوانیم در نشست‌های بعدی گام‌هایی در جهت توسعه روابط در تمامی زمینه‌ها بین ایران و کشورهای همسایه برداریم‌.

پربیننده ترین خبرها