کنعانی در پاسخ به العالم:

همگرایی بین جریان‌های مقاومت به تقویت صلح، ثبات و امنیت منطقه کمک می کند/ استقبال از سرگیری روابط حماس و دولت سوریه

دوشنبه 28 شهريور 1401 - 12:44

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: همگرایی بین جریان‌های مقاومت می‌تواند به تقویت صلح و ثبات و امنیت منطقه کمک کند. ملت مظلوم فلسطین نیازمند حمایت ملت‌ها و دولت‌‌هایی هستند که به حقوق ملت‌ فلسطین اهتمام دارند.

العالم _ ایران / سیاسی

"ناصر کنعانی" سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به سؤال خبرنگار شبکه العالم درباره از سرگیری روابط بین حماس و سوریه و نقش ایران و حزب الله در این زمینه اظهار داشت: دولت سوریه سال‌ها میزبان خوب و گرمی برای گروه‌ها و جریان‌های مقاومت فلسطینی بود و در نتیجه تحولات سال‌های گذشته خاصه گرفتار شدن سوریه در یک بحران داخلی مبتنی بر طراحی خارجی، متاسفانه روابط دیرینه حماس و دولت سوریه نیز دچار خلل و نقصان شده بود. تحولات سال‌های اخیر نشان داد که تهدید اصلی برای صلح، ثبات و امنیت کلیه طرف‌های منطقه‌ای از جمله سوریه و برای همه طرف‌هایی که در منطقه معتقد به ضرورت همگرایی برای حفظ صلح و ثبات هستند، رژیم صهیونیستی است. شاهد تغییر رویکرد کشورها و طرف های منطقه‌ای در بازسازی و اصلاح روابطشان با سوریه بودیم در نتیجه تلاش‌‌های به عمل آمده و هم نگاه جدید در صحنه فلسطین نسبت به حقوق مردم فلسطین و هم تلاش‌های طرف‌های منطقه‌ای و علاقه‌مندان به صلح و ثبات و امنیت در منطقه از جمله ایران و حزب الله و تلاش‌های مثبت روسیه شاهد گرم شدن مناسبات سوریه با حماس هستیم.

وی افزود: این همگرایی‌ها در جهت منافع ملت‌های منطقه و ملت مظلوم فلسطین است و به تقویت جایگاه فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر فلسطین کمک می‌کند. همگرایی بین جریان‌های مقاومت می‌تواند به تقویت صلح و ثبات و امنیت منطقه کمک کند. ملت مظلوم فلسطین نیازمند حمایت ملت‌ها و دولت‌‌هایی هستند که به حقوق ملت‌ فلسطین اهتمام دارند.

پربیننده ترین خبرها