حضور نابلسی ها در مراسم تشییع پیکر شهید «فراس یعیش»

سه شنبه 29 شهريور 1401 - 18:20

جمعیت زیادی در نابلس ظهر امروز سه شنبه پیکر شهید فراس یعیش را تشییع کردند. این فلسطینی در جریان تظاهرات خشمگینانه نابلسی ها در اعتراض به بازداشت فلسطینیان توسط تشکیلات خودگردان، بر اثر اصابت گلوله نیروهای امنیتی تشکیل خودگردان به شهادت رسید.

العالم - فلسطین اشغالی

خیل عظیمی از مردم در مراسم تشییع شهید «یعیش» شرکت کردند. آنها ضمن محکوم نمودن جنایت مسئولان، این شعارها را سر دادند: «چرا هماهنگی؟ [چرا همکاری امنیتی بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی]، چرا... یک بار تشکیلات خودگردان و یک بار ارتش رژیم صهیونیستی؟» و «شما را چه شده است؟» و «برای شما چه اتفاقی افتاده است؟»

فراس یعیش (53 ساله) سحرگاه امروز سه شنبه درپی جراحات شدید بر اثر اصابت گلوله نیروهای امنیتی تشکیلات خودگردان در نابلس به شهادت رسید.

نابلس شاهد توجه تعدادی از مقامات تشکیلات خودگردان به ویژه نخست وزیر است که قصد دارد برای تنش زدایی به این شهر برود. درگیری بین نیروهای تشکیلات خودگردان و صدها نفر شهروند معترض به دستگیری مصعب شتیه، در نزدیکی میدان شهدای نابلس رخ داد.

سازمان های حقوق بشر خواستار پاسخگویی فوری از سوی کسانی شدند که شهروند فلسطینی فراس یعیش را کشتند و خواستار اجرای فوری توصیه های کمیسیون های تحقیق قبلی شدند که از دستگاه های اجرایی خواستار توقف خلع سلاح شهروندان شدند.

حماس این شهید را «زنده» نامید و مقامات و سرویس های امنیتی تشکیلات خودگردان را مسئول کامل شهادت این شهروند فلسطینی دانست.

حماس اظهار داشت این اقدامات توهین به خون فرزندان فلسطین و همسویی با سیاست های جنایتکارانه اشغالگران صهیونیست علیه مقاومت فلسطین و قهرمانان وطن است.
چندین گروه ملی فلسطینی دیگر نیز نیروهای امنیتی در کرانه باختری را مسئول کامل عواقب حوادث نابلس میدانند و خواستار آزادی مصعب اشتیه شدند.

پربیننده ترین خبرها