اخلال شرکت انگلیسی در پروازهای فرودگاه بغداد

اخلال شرکت انگلیسی در پروازهای فرودگاه بغداد
چهارشنبه 30 شهريور 1401 - 15:02

شرکت خدماتی «منزیس» ( menzies) انگلیس که خدمات زمینی فرودگاه بین المللی بغداد را برعهده دارد، به صورت ناگهانی دست از کار کشید و با خروج از این فرودگاه موجب اخلال در پروازها شد.

العالم ـ عراق

بنابر گزراش رسانه های عراق، وزارت حمل و نقل این کشور امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که شرکت « Menzies » انگلیس که کار خدمات زمینی فرودگاه بین المللی بغداد را برعهده دارد بدون اعلام قبلی بصورت ناگهانی ترک وظیفه کرد و باعث اختلال در پروازهای این فرودگاه شد.

این وزارتخانه در بیانیه ای افزود: «کریم کاظم حسین» مدیر کل شرکت هواپیمایی عراق که ناظر بر کارهای خدمات زمینی هواپیماهای مسافربری ملی این کشور است، اعلام کرده که شرکت «منزیس» بدون اعلام قبلی از وظیفه خود در داخل فرودگاه بین المللی بغداد سرباز زد و کارکنان خود را از این فرودگاه خارج کرد.

بر اساس این بیانیه، «حسین» تاکید کرده که مدیریت شرکت هواپیمایی مسافربری عراق تمام اقدامات قانونی علیه شرکت فوق الذکر را پیگیری خواهد کرد به ویژه اینکه ترک وظیفه شرکت انگلیسی تقریباً باعث اختلال در پروازهای این فرودگاه شد.

وی در عین حال گفت: تلاش کارکنان شرکت هواپیمایی عراق و تدارکات فوری آنها از اخلال پروازها جلوگیری می کند.

شرکت هواپیمایی عراق با اشاره به اینکه تلاش ها برای انجام پروازها ادامه دارد، گفت: ارائه خدمات زمینی برای هواپیماها در ساعات پایانی شب انجام می شود و تأخیری در پروازها به وجود نمی آید و همه آنها طبق برنامه زمانبدی شده اجرا می شوند.

به گزارش ایرنا، در اسفند ماه سال 1399 دولت عراق به دلیل بروز تخلفاتی در قرارداد شرکت انگلیسی «سیرکو» که ناوبری هوایی فرودگاه بین المللی بغداد را برعهده داشت، همکاری با این شرکت را متوقف کرد.

در همان سال «جنبش النُجَباء» از گروههای مقاومت اسلامی عراق بر مقابله با تلاش ها برای تداوم سیطره و کنترل این شرکت انگلیسی بر حریم هوایی عراق اعلام خطر کرده بود.

پربیننده ترین خبرها