آغاز دور جدید درگیری های شبه نظامیان در غرب لیبی

آغاز دور جدید درگیری های شبه نظامیان در غرب لیبی
دوشنبه 4 مهر 1401 - 10:38

دست‌کم یک نفر در دور جدید درگیری‌ها در غرب لیبی جان خود را از دست داده است.

العالم _ لیبی

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات بهداشتی روز دوشنبه گفتند دور جدید درگیری‌های داخلی بین شبه‌نظامیان در غرب لیبی به مرگ یک دختر 10 ساله منجر شده است.
درگیری‌ها روز یکشنبه بین شبه‌نظامیان رقیب در شهر زاویه در غرب رخ داد، جایی که گروه‌های مسلح - مانند بسیاری دیگر از شهرهای نفت‌خیز لیبی - برای نفوذ در آن رقابت می‌کنند.
اورژانس وزارت بهداشت اعلام کرد بجز کودک کشته شده، دست‌کم هشت غیرنظامی در درگیری‌هایی که شب گذشته نیز ادامه داشت، زخمی شدند.
ملک مرست، سخنگوی خدمات اورژانس، گفت که درگیری ها ده ها خانواده را که در این منطقه زندگی می کردند ساعت ها به دام انداخت. رسانه های محلی گزارش دادند که یک شبه نظامی به سمت یکی از رقبای خود شلیک و یک شبه نظامی دیگر را زخمی کرد که به بیمارستان منتقل شد.
این خشونت ها آخرین مورد از درگیری های رخ داده میان شبه نظامیان در غرب لیبی است. در ماه اوت، درگیری‌ها در پایتخت - طرابلس - بیش از 30 کشته برجای گذاشت که یکی از مرگبارترین درگیری‌های چند ماه اخیر در لیبی محسوب می شود.
لیبی اکنون بین دو دولت رقیب تقسیم شده است. یکی دولت نخست وزیر عبدالحمید دبیبه در طرابلس است که پس از شکست لیبی در برگزاری انتخابات در سال گذشته، از کناره گیری خودداری کرد. دولت دوم به رهبری نخست وزیر فتحی بشاغا است که پس از تلاش های ناموفق برای استقرار دولت خود در پایتخت، در شهر شرقی بنغازی فعالیت می کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها