هکرهای روس اطلاعات ماموران اطلاعات خارجی اوکراین را فاش کردند

هکرهای روس اطلاعات ماموران اطلاعات خارجی اوکراین را فاش کردند
دوشنبه 4 مهر 1401 - 17:54

یک گروه هکری روس اطلاعات بیش از 1500 نفر از کارکنان سرویس اطلاعات خارجی اوکراین را افشا کرد.

العالم - اروپا

گروه هکری روسی RaHDIt اطلاعات شخصی بیش از ۱۵۰۰ کارمند سرویس اطلاعات خارجی (SVR) اوکراین را منتشر کرد.

در مصاحبه با خبرگزاری «اسپوتنیک»، یک منبع ناشناس مجری قانون صحت داده‌های منتشر شده در روز دوشنبه در وبسایت گروه هکری با عنوان Nemezida (Nemesis) را تایید کرد.

طبق این گزارش، این اطلاعات مربوط به ماموران سرویس اطلاعات خارجی اوکراین است که تحت پوشش سفارتخانه‌ها در بیش از ۲۰ کشور از جمله آمریکا، فرانسه، ایتالیا، آلمان، لهستان و همچنین جمهوری آذربایجان، آرژانتین، مجارستان، یونان، عراق، آفریقای جنوبی، تاجیکستان و کشورهای دیگر فعالیت می‌کنند.

علاو برا این، هکرها داده‌های ماموران سرویس اطلاعات خارجی اوکراین که در ماموریت سازمان ملل، ناتو و اتحادیه اروپا کار می‌کنند به اضافه ۴۰ مکان سرویس اطلاعات خارجی در داخل اوکراین از جمله در موسسه آموزشی را فاش کردند.

این اقدام به دنبال انتشار اطلاعات دو هزار و ۵۰۰ افسر اداره اطلاعات اصلی (GUR) بخش نظامی اوکراین در ماه ژوئیه انجام شده است.

این گروه هکری اعلام کرد داده‌های منتشر شده همچنین شامل اطلاعات درباره بستگان ماموران اداره اطلاعات اصلی و همچنین افرادی است که از حساب‌های بانکی آن‌ها برداشت می‌کنند. به ادعای این هکرها، افسران اداره اطلاعات اصلی بخش نظامی اوکراین شامل معتدان به مواد مخدر و مجرمان سابق متهم به سرقت، قاچاق غیرقانونی سلاح و مواد مخدر و عاملان ایجاد صدمات بدنی شدید و و تجاوز می‌شوند. آن‌ها گفتند که داده‌های به دست آمده را به نهادهای مجری قانون ارائه کرده‌اند.

در ماه ژوئیه یکی از اعضای این گروه به شرط ناشناس ماندن به اسپوتنیک گفته بود این گروه یک کانال داده را برای انتقال اطلاعات درباره فعالیت ارتش اوکراین به نیروهای مسلح روسیه ایجاد کرده است.

اقدام اخیر گروه هکری روس در حالی انجام شده که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین از ۲۴ فوریه به دنبال درخواست کمک دو جمهوری دونتسک و لوهانسک در منطقه دونباس در مقابل حملات کی‌یف، ادامه دارد.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها