درگیری بین نیروهای امنیتی عراق و مخالفان برگزاری جلسه پارلمان

درگیری بین نیروهای امنیتی عراق و مخالفان برگزاری جلسه پارلمان
چهارشنبه 6 مهر 1401 - 22:19

میدان التحریر در بغداد صحنه درگیری میان نیروهای امنیتی عراق و مخالفان برگزاری جلسه پارلمان این کشور بود.

العالم - عراق

این درگیری ها امروز و در حالی روی داد که نیروهای امنیتی عراق به طور گسترده در میدان ها و ورودی های منطقه الخضراء مستقر شده بودند.

به گفته منابع عراقی ، تدابیر امنیتی شدیدی در بغداد اجرا شده و ورود به شهرک صدر و خروج از آن با محدودیت هایی روبرو شد و منطقه الخضراء به طور کامل بسته شد.

همچنین خودروهای وابسته به ارتش عراق نزدیک پل الطابقین در مرکز بغداد استقرار یافته اند و هر لحظه احتمال بسته شدن پل وجود دارد.

مجلس نمایندگان عراق با استعفای محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق مخالفت کرد. تعداد موافقان با استعفای الحلبوسی فقط 13 نفر بود و 222 نماینده دیگر با استعفای وی مخالفت کردند.

مجلس عراق همچنین با 207 رای موافق ، محسن المندلاوی را به عنوان معاون اول رئیس مجلس انتخاب کرد.

همزمان با برگزاری جلسه مجلس عراق ، انفجارهایی رخ داد و آژیرهای خطر در منطقه الخضراء به دنبال شلیک راکت به این منطقه صدا درآمد و 4 تن از نیروهای امنیتی زخمی شدند.

سه راکت به منطقه الخضراء شلیک شد که یکی از آن ها مقابل ساختمان مجلس نمایندگان عراق اصابت کرد و به چند خودرو و یک ساختمان خسارت وارد شد.

دیری نپائید که برهم صالح رئیس جمهوری عراق خواستار وحدت و یکپارچگی ملت عراق و توافق ملی شد و گفت منافع ملی باید در اولویت قرار گیرد.

وی ضمن تبریک به الحلبوسی و المندلاوی برای انتخاب شدن به عنوان رئیس مجلس و معاون اول وی، بر لزوم توافق عراقی ها و وحدت آنان برای تامین خواسته های مرحله فعلی و خواسته های ملت عراق در برخورداری از زندگی شرافتمندانه و آزاد تاکید کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها