روایت پسر مبلغ سعودی از شب بازداشت پدرش: خانه به میدان جنگ شبیه بود

روایت پسر مبلغ سعودی از شب بازداشت پدرش: خانه به میدان جنگ شبیه بود
پنج‌شنبه 14 مهر 1401 - 12:18

پسر یک مبلغ سعودی بازداشت شده که به تازگی توانسته از عربستان فرار کند، با انتشار ویدئویی از شب بازداشت پدرش سخن گفت.

العالم - عربستان

«عوض القرنی» از جمله واعظان و مبلغان سعودی است که در سال ۲۰۱۷ و در پی ولی‌عهد شدن «محمد بن سلمان» بازداشت شد.

فرار پسر وی «ناصر القرنی» از عربستان در هفته جاری ( یازدهم مهر) سر و صدای زیادی در رسانه‌ها به دنبال داشت. بنا به گفته وی، این فرار در راستای دفاع از پدر صورت گرفته است.

ناصر القرنی در یک ویدئو که در صفحه توییتر خود منتشر کرده، جزئیات شبی (نهم سپتامبر ۲۰۱۷) که پدرش بازداشت شد را بازگو کرده است.

وی گفت، نیروهای امنیتی به محض ورود به خانه به پدرش حمله کردند و لباس شخصی‌ها نیز قصد ورود به خانه را داشتند که جلوی آنها گرفته شد. نیروهای امنیتی شروع به تفتیش کامل خانه کردند و به روی همه افراد موجود در منزل دست به سلاح بردند.

ناصر القرنی ادامه داد، بیش از صد مرد خانه را محاصره کرده بودند و وضعیت شبیه به میدان جنگ شده بود. نیروهای امنیتی، کودکان را ترساندند و صدای گریه آنها به گوش همه رسید.

وی تأکید کرد، نیروهای امنیتی موجود در منطقه را می‌شناخت اما نیروهایی که آن شب برای بازداشت پدرش آمدند از نیروهای منطقه نبودند و هیچ کدام از آنها را نمی‌شناخت.

ناصر القرنی در ادامه گفت، آنها تأکید کردند که پدرش را ظرف دو روزه آینده بازمی‌گردادند اما وی هنوز آزاد نشده است.


عوض القرنی با اتهاماتی نظیر حمایت از اخوان المسلمین، تحریک به جنگ در مناطق درگیری و فتنه‌ و اهانت به سران دیگر کشورها بازداشت شد و اکنون به اعدام تهدید شده است.

محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی پس از رسیدن به این پست، موج بازداشت مخالفان، مبلغان و فعالان را در چارچوب یک عملیات سازماندهی شده و مورد حمایت آمریکا برای تسریع روند تکیه زدن به تاج و تخت پادشاهی آغاز کرد.

این بازداشت‌ها از سپتامبر ۲۰۱۷ با ۲۱ نفر آغاز شد که بیشتر آن‌ها از مبلغان و واعظان برجسته از جمله عوض القرنی، «سلمان العوده» و «علی العمری» بودند.

پربیننده ترین خبرها