مهمترین مفاد پاسخ لبنان به پیشنهاد هوکشتاین

مهمترین مفاد پاسخ لبنان به پیشنهاد هوکشتاین
پنج‌شنبه 14 مهر 1401 - 16:05

لبنان نسخه ای از پاسخ کتبی خود به پیشنهاد هوکشتاین را به سفارت آمریکا در بیروت تسلیم کرد که شامل فهرستی از اصلاحات پیشنهادی روسای قوای سه گانه است.

العالم – لبنان

روزنامه الاخبار گزارش داد که مهمترین مفاد این پاسخ به این شرح است:

1 - لبنان خواستار حذف عبارت خط آبی در هر جایی که به مرزها اشاره می ‌شود، شد و تاکید کرد که لبنان به مرزهای بین‌المللی خود پایبند است.

2 - لبنان تاکید کرد که خط شناور بی معنی است و لبنان وضعیت موجود در آن منطقه را واقعیتی انکار ناپذیر می داند.

3 - لبنان عبارت میدان قانا را در پیش نویس ایالات متحده به میدان صیدا - قانا تغییر داد و گفت که این میدانی است که توسط لبنان و به نفع لبنان توسعه خواهد یافت.

4 - در خصوص شرکت‌هایی که در بلوک‌ها فعالیت خواهند کرد، پیش‌نویس تصریح می‌کند که مشمول تحریم‌های آمریکا نیستند، اما پاسخ لبنان از درج چنین عبارتی خودداری کرد و عبارت مشمول تحریم‌های بین‌المللی نیست و اسرائیلی یا لبنانی نیست را جایگزین آن نمود.

5 - در این پیش نویس تصریح شده بود که "اسرائیل" قصد ندارد به هر گونه اقدامی که در میدان قانا خارج از خط 23 انجام می شود اعتراض کند و لبنان نیز درخواست کرد که عبارت اسرائیل اعتراض نمی کند و هرگز اعتراض نمی کند، جایگزین آن شود.

6 - لبنان به اصطلاح غرامت مالی اعتراض و تاکید کرد که آنچه اتفاق می افتد، تسویه حساب مالی بین شرکت عامل و اسرائیل است و لبنان هیچ ربطی به آن ندارد و در صورت توافق بین شرکت و رژیم صهیونیستی، این توافق بر کار در بلوک 9 تأثیری نخواهد داشت.

7 - پیش نویس نوشت که آمریکا پس از توافق به تسهیل کار شرکت عامل کمک خواهد کرد و لبنان نیز درخواست کرد که عبارت «آمریکا متعهد به تسهیل کار شرکت ها به صورت مستقیم و سریع به محض تکمیل توافقنامه مرزی است» اصلاح شود.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها