ادامه سرقت نفت سوریه؛ دمشق خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی شد

ادامه سرقت نفت سوریه؛ دمشق خواستار خروج فوری نیروهای آمریکایی شد
شنبه 16 مهر 1401 - 15:47

وزارت خارجه سوریه با اشاره به ادامه سرقت نفت این کشور توسط آمریکا تاکید کرد که واشنگتن باید فورا نیروهای غیرقانونی خود را از خاک سوریه خارج کند.

العالم ـ سوریه

بنابر گزارش خبرگزاری دولتی سوریه، وزارت خارجه سوریه روز شنبه اعلام کرد که آمریکا باید فورا نیروهای غیرقانونی خود را از خاک سوریه خارج و حمایت ازتروریست ها و مزدوران و شبه نظامیان جدایی طلب را که در راستای تحقق اهداف خود از آن ها استفاده می کند، متوقف کند.

وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: تداوم سیاست های شوم آمریکا در سرقت نفت سوریه از طریق مرزهای عراق و انتقال آن به شمال عراق به مثابه راهزنی و تلاشی برای بازگشت به عصر استعمار است.

وزارت خارجه سوریه همچنین خاطرنشان کرد: سوریه یادآور می شود که این اقدامات در تضاد با قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل است و دمشق از شورای امنیت می خواهد که این اقدامات را محکوم و پایانی برای آن قرار دهد.

در این بیانیه آمده است که حق سوریه در دریافت غرامت از آمریکا به ازای آن چه غارت کرده، محفوظ است.

گزارش های منتشر شده حاکی است که آمریکا طی هفته های اخیر با همکاری شبه نظامیان موسوم به "نیروهای سوریه دموکراتیک" (قسد) وابسته به خود، سرقت نفت سوریه را افزایش داده است و صدها تانکر حامل نفت به پایگاه های خود در عراق انتقال داده است.

پربیننده ترین خبرها