آلمان قصد دارد به بهانه سرکوب اعتراضات، از ورود مقامات ایرانی به اتحادیه اروپا جلوگیری کند

آلمان قصد دارد به بهانه سرکوب اعتراضات، از ورود مقامات ایرانی به اتحادیه اروپا جلوگیری کند
يکشنبه 17 مهر 1401 - 14:02

به نظر می‌رسد کشورهای اروپایی قصد دارند بار دیگر اقداماتی ضدایرانی را در دستور کار خود قرار دهند.

العالم - ایران

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان روز یکشنبه در اظهاراتی مداخله‌جویانه و عجیب به یک روزنامه آلمانی گفت: این کشور اطمینان حاصل خواهد کرد اتحادیه اروپا دارایی های افراد مسئولِ آنچه را «سرکوب خشونت آمیز اعتراضات ضد دولتی در ایران» خواند، مسدود کرده و ورود آنها به این اتحادیه را ممنوع کند.

یک منبع وزارت خارجه آلمان هفته گذشته گفته بود آلمان، فرانسه، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا و جمهوری چک 16 پیشنهاد برای اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران ارائه کرده‌اند.

کشورهایی که این تحریم‌ها را پیشنهاد می‌کنند، قصد دارند وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست 17 اکتبر (25 مهر) در مورد آن تصمیم بگیرند، بدون اینکه انتظار مقاومتی از سوی اعضای این اتحادیه وجود داشته باشد.

بائربوک در اظهارات ادعایی و مداخله‌جویانه خود به روزنامه بیلد ام زونتاگ گفت: «کسانی که زنان و دختران را در خیابان کتک می‌زنند، افرادی را می‌ربایند، آنها را خودسرانه زندانی و به مرگ محکوم می‌کنند که چیزی جز آزادی نمی‌خواهند، آنها در سمت اشتباه تاریخ ایستاده‌اند. ... به آن مردم در ایران می گوییم: ما در کنار شما هستیم و به این کار ادامه خواهیم داد.»

بائربوک وعده داده است یک سیاست خارجی فمینیستی را در دستور کار خود قرار دهد.

پربیننده ترین خبرها