اقدام تکان دهنده یمن و پیام‌هایی که به کشورهای متجاوز رسید

اقدام تکان دهنده یمن و پیام‌هایی که به کشورهای متجاوز رسید
يکشنبه 17 مهر 1401 - 22:49

میلیون ها نفر از مردم یمن با راهپیمایی در میادین عمومی،برگزاری سمینارها و سخنرانی‌ها میلاد پیامبر اکرم (ص) را در صنعا، پایتخت یمن  و سایر استان‌های این کشور گرامی داشته و  استواری خود را در برابر تجاوزات و محاصره اعلام کردند.

العالم داغهای مجازی

میادین و خیابان های یمن شاهد حضور باشکوه میلیون ها یمنی بود که میلاد خاتم انبیا ابوالقاسم محمد صلی الله علیه و آله و سلم را جشن می گرفتند و مردم یمن مانند هر سال دوازدهم ربیع الاول برای پایداری و وحدت خود از آن الهام می گیرند.

صنعا پایتخت یمن و سایر استان‌های این کشور به خاطر این مناسبت مبارک، با پرچم‌ها و شعارهای اسلامی تزیین شد تا وحدت و پایبندی به روش اسلام محمدی را به رخ بکشد؛ هنرمندان و خوانندگان یمنی نیز آثار هنری و سرود خوانی را به سبکی مشابه سال های گذشته ارائه دادند.

مراسم سالروز میلاد پیامبر (ص) امسال بسیار متنوع بود زیرا منطقه " الابنه" با شعارهای محمدی مزین و دریا با قایق های تندرو با بنرهای سبز تزئین شد، صحنه ای که بیانگر پایداری مردم یمن و خلاقیت آنهاعلیرغم محاصره تحمیلی کشورهای متجاوز است.

این جشن پربرکت مانند سال های گذشته با سخنرانی عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن همراه بود که وی بر مواضع اصولی قرآن در قبال مسائل امت اسلامی به ویژه مسائل امت اسلامی و در راس آن مساله فلسطین و مسجد الاقصی مبارک تاکید کرد و از مردم عزیز یمن خواست تا زمانی که تجاوزات ادامه دارد به مقابله با آن بپردازند.

الحوثی با بیان اینکه نیروهای استکباری به دنبال نفی عدالت از زندگی، تقویت ظالمان و جنایت علیه مستضعفان هستند، افزود: آمریکایی ها، صهیونیست ها و همراهان آنها به دنبال به بردگی کشیدن مردم و وحشیگری و ظلم و کنترل هستند .

رهبر انصارالله یمن در سخنرانی خود در مراسم جشن‌ میلاد پیامبر اکرم (ص) با تاکید بر اینکه عادی‌سازی، نفاق و خیانت به خدا و رسول و مسلمانان است، از رهبران و جامعه غربی خواست تا از توهین به خاتم انبیا محمد صلی الله علیه و آله و سلم دست بردارند.

محمد البخیتی یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله با انتشار تصاویری از مراکز تجمع مردم یمن در استان های مختلف به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) نوشت: این بزرگترین جمعیت در تاریخ یمن است و اگر نشان دهنده خواست مردم یمن به ادعای کشورهای متجاوز و مزدوران آنها نباشد، پس نشانه چیست؟

عادل الحسنی نیز گفت: آنچه که امروز شاهد آن هستیم نتیجه سالهای طولانی تلاش منظم جنبشی جوان و قوی است.

جعفر فضل الله نیز نوشت: یمن هنوز در اصالت وابستگی و شکوه این صحنه میلاد پیامبر ص شگفت زده است .

عبدالباری عطوان خبرنگار برجسته و سردبیر روزنامه رای الیوم نیز گفت: این جشن های باشکوه میلاد پیامبر و بی سابقه در سراسر دنیا بیانگر عمق ایمان مردم یمن است که نه تنها به هویت عربی بلکه به عقیده اسلامی متکی است . تشکر از مردم یمن من به شما افتخار می کنم .

پربیننده ترین خبرها