کووید-19 در چین؛ بهای جهانی نفت برای سومین روز متوالی کاهشی شد

کووید-19 در چین؛ بهای جهانی نفت برای سومین روز متوالی کاهشی شد
چهارشنبه 20 مهر 1401 - 08:12

نگرانی‌ها درباره بروز رکود اقتصادی و تشدید محدودیت‌های مرتبط با کووید-19 در چین، کاهش بهای طلای سیاه را به همراه داشته است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش رویترز، بهای نفت صبح روز چهارشنبه برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت زیرا سرمایه گذاران نگران پیامدهای خطرات فزاینده رکود جهانی و تشدید محدودیت های کووید-19 در چین بر تقاضای سوخت هستند.
صبح امروز بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 51 سنت یا 0.5 درصد کاهش به 93 دلار و 78 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با 69 سنت یا 0.8 درصد کاهش، 88 دلار و 66 سنت معامله شد. هر دو شاخص در روز گذشته 2 درصد کاهش را تجربه کردند.
صندوق بین‌المللی پول روز سه‌شنبه پیش‌بینی رشد جهانی خود را برای سال 2023 تعدیل کرد و نسبت به افزایش خطر رکود جهانی هشدار داد.
اما صندوق بین‌المللی پول در عین حال از بانک‌های مرکزی خواست تا به مبارزه خود با تورم ادامه دهند، حتی در شرایطی که سرمایه‌گذاران نگران هستند سیاست‌گذاران ممکن است با افزایش سریع و بیش از حد هزینه‌های استقراض موجب رکود شدید اقتصادی شوند.
بازار نفت همچنین با تشدید محدودیت های کووید-19 در چین، دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان، تحت فشار قرار گرفته است.
شهرهای بزرگ چین از جمله شانگهای و شنژن آزمایش‌های کووید-19 را افزایش داده اند و پس از آنکه موارد ابتلا به بالاترین سطح از ماه اوت رسید، محدودیت‌ها را تشدید کرده اند.
تحلیلگران ANZ Research در یادداشتی در این خصوص می‌گویند: «مقامات چینی نشان می‌دهند که در سیاست کووید-۱۹ آن‌ها هیچ گونه تزلزلی وجود نخواهد داشت و این امر، وضعیت تقاضا را بدتر می‌کند.»

پربیننده ترین خبرها