کاهش بهای نفت همزمان با تقویت دلار و تشدید مشکلات ناشی از کووید-19 در چین

کاهش بهای نفت همزمان با تقویت دلار و تشدید مشکلات ناشی از کووید-19 در چین
سه شنبه 19 مهر 1401 - 08:41

طلای سیاه روز دوشنبه نیز حدود 2 درصد کاهش را از سر گذرانده بود.

العالم - جهان

شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، بهای نفت صبح روز سه‌شنبه کاهش یافت و نزول 2 درصدی روز دوشنبه را تشدید کرد زیرا ارزش دلار آمریکا تقویت شده و افزایش موارد ابتلا به کووید-19 در چین، بیم از کند شدن تقاضای جهانی برای سوخت را تشدید کرده است.

صبح امروز بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال پس از کاهش 1.73 دلاری در روز قبل، با 57 سنت یا 0.6 درصد کاهش به 95 دلار و 62 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز پس از کاهش 1.51 دلاری در جلسه قبل، 90 دلار و 58 سنت معامله شد که از 55 سنت یا 0.6 درصد کاهش حکایت دارد.

ارزش دلار آمریکا در روز دوشنبه برای چهارمین جلسه متوالی افزایش یافت و سرمایه گذاران برای انتشار آمارهای تورم بالا در این هفته آماده می شوند؛ موضوعی که به تقویت انتظارات برای تداوم سیاست پولی تهاجمی بانک مرکزی آمریکا منجر می‌شود. دلارِ تقویت‌شده با افزایش قیمت نفت برای خریدارانی که از ارزهای دیگر استفاده می کنند، تقاضا برای نفت را کاهش می دهد.

در عین حال و به باور تحلیلگران، سیاست پایدار کوویدِ صفر در چین پیش از برگزاری کنگره حزب کمونیست در چین، به تقویت تقاضا برای نفت کمک نمی کند. موارد ابتلا به کووید-19 در دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان به بالاترین سطح از ماه اوت رسیده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها