دمشق: مخالف دخالت‌های خارجی در امور داخلی ایران هستیم

دمشق: مخالف دخالت‌های خارجی در امور داخلی ایران هستیم
پنج‌شنبه 21 مهر 1401 - 17:57

وزارت امور خارجه سوریه با بیان اینکه برنامه‌هایی باعث ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در شماری از کشورهای غرب آسیا شده، گفت که دمشق مخالف هر گونه مداخله خارجی در امور داخلی ایران است.

العالم - سوریه

وزارت امور خارجه سوریه بعد از ظهر امروز پنجشنبه با انتشار بیانیه‌ای، انزجار خود را از اغتشاشات در جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) ضمن نقل این بیانیه گزارش داد، سوریه حمایت خود را از دولت و ملت ایران اعلام می‌کند و نسبت به دنباله‌روی از طرحهایی هشدار می‌دهد که در راستای برنامه‌های دشمنان است.

وزارت خارجه سوریه با بیان اینکه این برنامه‌ها باعث ناامنی و بی‌ثباتی در شماری از کشورهای منطقه شده است، تصریح کرد، سوریه مخالف هر گونه مداخلی خارجی در امور داخلی ایران است.

دمشق با تأکید بر لزوم لغو تحریمهای ظالمانه و یکجانبه علیه ملت ایران، ابراز اطمینان کرد که ایران، با آگاهی ملت و درایت سران خود این رخدادها را پشت سر خواهد گذاشت.

در همین ارتباط، «خالد الملا» رئیس جماعت علمای مسلمانان عراق هم اخیرا درخواست برخی گروه‌ها برای برداشتن حجاب، سوزاندن مساجد و اماکن عمومی و حمله به پلیس را رد و اعلام کرد که این‌ها کشورها و حاکمانی می‌خواهند که تسلیم سیاست‌های غارت ثروتهای کشور شوند و آن‌ها را از دین دور کنند و به جوامع بی‌بندوبار تبدیل کنند.

این عالم سرشناس اهل سنت در عراق، تصریح کرد: آن‌ها می‌خواهند کشورها و حکامی که در مقابل سیاست‌هایشان در غارت سرمایه‌ و ثروت کشور و دور کردن ملت‌ها از دین و تبدیل کردن آن‌ها به جوامعی بی‌بند و بار، بی‌دین و بدون ارزش،عزت و اصول تسلیم باشند، بر روی کار آیند. ‌این گروه‌ها به دنبال تضعیف شعله دین در جان این مردم و روح این جوامع هستند تا کسی از آن‌ها بیرون نیاید که حقوق مقدس مسلمانان از جمله حق بازگشت فلسطینی‌ها و اتحاد بین مسلمانان و ملتها را مطالبه کند. زیرا یک جامعه مبتذل نمی‌تواند این مسائل را مطالبه کند.

وی تأکید کرد: اما اگر جامعه‌ای مؤمن و منسجم در ایدئولوژی وجود داشته باشد، چشمان خود را در قبال ظلم باز خواهد کرد و نمی پذیرد که ظالمان به خود جرأت دهند که ثروت‌ها را به تاراج برند و به مقدسان تعرض کنند. چیزی که اکنون در رژیم صهیونیستی می‌بینیم که چگونه هر روزه به بیت‌المقدس هتک حرمت می‌کند و به نمازگزاران در مسجد حمله و تعرض می کند و شهرک می سازد، مردم غزه را می‌کشد و سلاخی می‌کند و غزه را بمباران می‌کند و نمی‌خواهد کسی اعتراض کند، بنابراین وجود این جوامع اسلامی آخرین سنگر عزت و کرامت این امت اسلامی محسوب می‌شود.

الملا در پایان خاطر نشان کرد: ما مخالف تظاهرات‌ها نیستیم بلکه در کنار تظاهرات‌کنندگان در جمهوری اسلامی ایران یا عراق یا هر مکان دیگری هستیم اما مخالف خرابکاری هستیم اما با با کسانی که از این تظاهرات‌ها و اعتراض‌ها برای براندازی، خروج از دین و حجاب، اجبار مردم به آتش زدن مساجد، تعدی به پلیس و آتش زدن اماکن عمومی و خصوصی استفاده می‌کنند، مخالفیم و این امر که تحت حمایت دشمنان اسلام و امت اسلامی است، قاطعانه از سوی ما مردود است.

فارس

پربیننده ترین خبرها