آمریکا اعطای کمک ۷۲۵ میلیون دلاری را به اوکراین تصویب کرد

آمریکا اعطای کمک ۷۲۵ میلیون دلاری را به اوکراین تصویب کرد
شنبه 23 مهر 1401 - 12:00

دولت ایالات متحده از اختصاص ۷۲۵ میلیون دلار کمک نظامی جدید به اوکراین خبر داد.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از سی‌ان‌ان، کاخ سفید اعلام کرد آمریکا ۷۲۵ میلیون دلار دیگر کمک نظامی به اوکراین اختصاص داده است.
اعلام این بسته اندکی پس از نشست وزیران دفاع ناتو صورت گرفت. در آن نشست وزیران دفاع کشورهای سراسر اروپا وعده دادند در شرایطی که روسیه حملات به کی‌یف و سایر شهرهای اوکراین را تشدید کرده است، به اوکراین سامانه‌های دفاعی ارسال خواهند کرد.

مقام‌های آمریکایی می گویند در بسته کمک جدید، سلاح تازه ای وجود ندارد،اما هدف واشینگتن تقویت زرادخانه تسلیحاتی اوکراین با مهماتی است که این کشور از آنها در برابر روسیه استفاده می کند.

بسته نظامی جدید، گلوله‌های سامانه هایمارس را شامل می‌شود. هایمارس جزو سلاح‌های مهمی است که توانایی اوکراین را برای حمله به زرادخانه‌های تسلیحاتی، پل‌ها و دیگر مواضع کلیدی که باعث فرسایش توانایی روسیه برای پشتیبانی نیروهایش می‌شود افزایش داده است.

آمریکا تا کنون ۲۰ هایمارس به اوکراین ارسال کرده و وعده داده است ۱۸ فروند دیگر از این سامانه‌ها را طی سال‌های آینده به این کشور اروپایی اختصاص خواهد داد.

به دنبال آغاز درگیری روسیه با اوکراین، کشورهای غربی ضمن محکوم کردن مسکو و تشدید فشارهای اقتصادی، حمایت‌های همه جانبه سیاسی، مالی و تسلیحاتی از کی‌یف را در دستور کار قرار داده‌اند.

پربیننده ترین خبرها