نخست وزیر مجارستان: اروپا به سمت سقوط اقتصادی و جنگ پیش می‌رود

نخست وزیر مجارستان: اروپا به سمت سقوط اقتصادی و جنگ پیش می‌رود
يکشنبه 24 مهر 1401 - 05:33

نخست وزیر مجارستان خواستار آماده‌سازی ارتش کشورش برای سناریوی وقوع جنگ در اثر بحران اقتصادی اروپا شد.

العالم - اروپا

«ویکتور اوربان»،‌ نخست وزیر مجارستان شنبه در سخنانی تاکید کرد، کشورش نیازمند به ارتشی با توانایی بازدارندگی و تضمین صلح برای زمانی که وضعیت متلاطم اقتصادی باعث جنگ در اروپا می‌شود، است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ویکتور اوربان در سخنرانی در مراسم ادای سوگند نیروهای داوطلب عضویت در ارتش مجارستان گفت: «ما نمی‌توانیم مثل کبک سرمان را زیر برف کنیم. ما باید با واقعیت روبرو شویم. اگر این وضعیت ادامه یابد، تحریم‌ها اروپا را تکان خواهد داد، اقتصاد این قاره به زانو در خواهد آمد و ممکن است جان مردم به خطر بیفتد و ظاهرا لازم است ما خودمان را برای یک جنگ طولانی مدت آماده کنیم.»

نخست وزیر مجارستان تاکید کرد:« ما مجارستانی‌ها نیازمند یک ارتش بازدارنده هستیم که برای انجام حمله و تضمین صلح آماده باشد چون کسانی که آماده عمل نبوده و منضبط نباشند نمی‌توانند موفق باشند، آنهایی که نیرو ندارند حقیقتی نخواهند داشت و آنهایی که اعتقاد ندارند چیزی برای جنگیدن نخواهند داشت.»

اوربان در ماه مارس گفت، مجارستان قصد ارتقای توانمندی‌های ارتش خود را در دهه آینده دارد چون تنها یک ارتش ملی قدرتمند قادر به تضمین امنیت کشورش خواهد بود و کشورهای اروپایی نباید برای مسائل دفاعی تنها اتکا به ایالات متحده آمریکا داشته باشند.

اتحادیه اروپا از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در ماه فوریه در اوکراین چندین دور تحریم را علیه روسیه اعمال کرده اما بوداپست مخالف سیاست تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو بوده است.

حاصل این تحریم‌ها وخامت مشکلات در بازار سوخت و انرژی در اروپا و افزایش بی سابقه تورم و هزینه‌های معیشیتی بوده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها