بلاروس: ۹ هزار نظامی روسیه در نزدیک مرز اوکراین مستقر خواهند شد

بلاروس: ۹ هزار نظامی روسیه در نزدیک مرز اوکراین مستقر خواهند شد
يکشنبه 24 مهر 1401 - 20:40

طبق اعلامیه وزارت دفاع بلاروس، قرار است تقریباً ۹ هزار نیروی نظامی روسیه در کشور بلاروس مستقر شوند.

العالم - اروپا

به گزارش رویترز، وزارت دفاع کشور بلاروس روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحت توافق با دولت روسیه تقریباً ۹هزار نفر از نیروهای نظامی این کشور را در خاک خود مستقر خواهد کرد. قرار است نیروهای روسی در تمرینات نظامی مشترکی با ارتش بلاروس شرکت کنند.

این وزارتخانه اعلام کرده است که نیروهای نظامی روسیه برای تقویت ارتش بلاروس در دفاع از حملات احتمالی نیروهای خارجی وارد خاک این کشور شده اند.

وزارت دفاع بلاروس روز شنبه اعلام کرد، اولین کاروان نظامیان روسی وارد خاک این کشور شده است. مسکو و مینسک در اوایل این هفته برای استقرار یک نیروی مشترک در پاسخ به افزایش فعالیت نظامی ناتو در مرز بلاروس توافق کردند.

والری رونکو رئیس بخش همکاری های نظامی بین المللی وزارت دفاع بلاروس با انتشار پیامی توئیتری نوشت: نخستین کاروان روسی وارد خاک بلاروس شدند و قرار است ظرف روزهای آینده همه نظامیان در پایگاه‌های خود مستقر شوند.

الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس، هفته گذشته با اشاره به تهدیدات اوکراین و غرب گفت که نظامیان ارتش این کشور با نیروهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین مستقر خواهند شد.

وزارت دفاع بلاروس دیروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از تصمیم استقرار نیروهای روسیه در بلاروس تقویت اتحاد مشترک و دفاع از مرزهای دو کشور در مقابل تحرکات نظامی ناتو است.

ایرنا

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها