یک هفته پس از حملات روسیه، بار دیگر چندین انفجار کی‌یف را لرزاند

یک هفته پس از حملات روسیه، بار دیگر چندین انفجار کی‌یف را لرزاند
دوشنبه 25 مهر 1401 - 09:06

صدای چندین انفجار مهیب در پایتخت اوکراین شنیده شد.

العالم - اروپا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، یک هفته پس از آن که روسیه یک حمله هوایی گسترده و هماهنگ را در سراسر اوکراین ترتیب داد، چندین انفجار مهیب مرکز پایتخت اوکراین را لرزاند.
ویتالی کلیچکو، شهردار شهر کیف گفت منطقه مرکزی شوچنکو در پایتخت مورد حمله قرار گرفته است و از ساکنان خواست تا به پناهگاه‌ها بگیرند. هنوز جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.
پست‌های رسانه‌های اجتماعی آتش‌سوزی را در منطقه‌ای که ظاهراً حمله در آنجا رخ داده است نشان می‌دهد، با دود سیاهی که همراه با نور آغازین صبح برمی‌خیزد.
آندری یرماک، رئیس دفتر رئیس جمهور اوکراین نیز با انتشار پستی در شبکه اجتماعی تلگرام نوشت: نیروهای روسیه با پهپاد کی‌یف را مورد حمله قرار دادند.
حمله به کی‌یف در حالی صورت می گیرد که درگیری ها در مناطق شرقی دونتسک و لوهانسک در روزهای اخیر و همچنین ادامه ضدحمله اوکراین در جنوب نزدیک خرسون و زاپوریژیا شدت گرفته است. ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، شب گذشته در سخنرانی عصرگاهی خود گفت درگیری شدیدی در اطراف شهرهای باخموت و سولدار در منطقه دونتسک جریان دارد. مناطق دونتسک و لوهانسک بخش عمده ای از شرق صنعتی موسوم به دونباس را تشکیل می دهند و دو منطقه از چهار منطقه ای هستند که در ماه سپتامبر توسط مسکو به روسیه ملحق شدند.

پربیننده ترین خبرها