کنعانی در پاسخ به العالم:

ایران از اقدام دولت الجزایر برای ایجاد وحدت بین گروه‌های فلسطینی حمایت می‌کند/ راه حل دموکراتیک برای پایان اشغال فلسطین، برگزاری همه پرسی است

دوشنبه 25 مهر 1401 - 11:24

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: از وحدت و انسجام گروه‌های فلسطینی در مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و پایان اشغالگری حمایت کرده و می‌کنیم.

العالم _ ایران / سیاسی

"ناصر کنعانی" سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در نشست هفتگی با خبرنگاران، در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه العالم مبنی بر اینکه، "اخیرا نشست آشتی میان گروه های فلسطینی به منظور تحقق وحدت فلسطینیان برگزار شد و بیانه ای در این نشست صادر شد که به بیانیه الجزایر معروف شد"، موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص این نشست و بیانیه مذکورچیست، اظهارداشت: دیدگاه ایران روشن است از وحدت و انسجام گروه‌های فلسطینی در مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و پایان اشغالگری حمایت کرده و می‌کنیم.

وی افزود: آنچه می‌تواند پایان دهنده اشغال باشد و نه سازش با اشغالگر بلکه مقاومت مقابل اشغالگر است. ایران ایده سیاسی خود را مطرح کرده که راه حل دموکراتیک برای پایان اشغال فلسطین و حل این بحران چند دهه‌ای، برگزاری همه پرسی برای تعیین سرنوشت ملت فلسطین است که همه ملت فلسطین و ساکنان اصلی فلسطین در رفراندوم فراگیر شرکت و نسبت به کشور و نظام حکومتی خود تصمیم بگیرند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور با بیان اینکه ایران طرح دموکراتیک خود را در سازمان ملل به ثبت رسانده است، گفت: درباره نشست الجزایر باید عنوان کنم که ایران از اقدام دولت الجزایر برای ایجاد وحدت بین گروه‌های فلسطینی حمایت می‌کند و معتقدیم این همگرایی به تامین نظر ملت فلسطین و احقاق حقوق ملت فلسطین کمک می‌کند.

پربیننده ترین خبرها