استرالیا تصمیم خود برای به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را لغو کرد

استرالیا تصمیم خود برای به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را لغو کرد
سه شنبه 26 مهر 1401 - 07:14

دولت استرالیا تصمیم نخست‌وزیر پیشین را برای شناسایی تغییر پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی لغو کرد.

العالم - آسیا

به نقل از رویترز، استرالیا روز سه شنبه تصمیم دولت پیشین مبنی بر به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را لغو کرد و گفت وضعیت این شهر باید از طریق مذاکرات صلح بین این رژیم و مردم فلسطین حل شود.

پنی وانگ، وزیر امور خارجه استرالیا در این خصوص گفت استرالیا «همیشه دوست ثابت اسرائیل خواهد بود» و متعهد به راه حل دو دولتی است که در آن رژیم صهیونیستی و یک کشور فلسطینیِ آینده در صلح در مرزهای شناخته شده بین المللی همزیستی کنند.

او در بیانیه‌ای گفت: «دولت استرالیا را بار دیگر به تلاش‌های بین‌المللی در جهت پیگیری مسئولانه پیشرفت به سوی راه‌حل عادلانه و پایدار دو کشور متعهد می‌کند.»

اسکات موریسون، نخست وزیر پیشین، در دسامبر 2018 با بیان اینکه استرالیا بیت المقدس غربی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت می شناسد اما سفارت خود را فوراً به آنجا منتقل نمی کند، دهه ها سیاستِ استرالیا را در قبال خاورمیانه دستخوش تغییر داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده، یک سال قبل از آن، بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته بود.

پنی وانگ به خبرنگاران گفت تصمیم موریسون در سال 2018 «استرالیا را از اکثریت جامعه بین المللی کنار گذاشت» و این کشور پس از آن، با نگرانی همسایه دارای اکثریت مسلمان خود - اندونزی - مواجه شد.

او افزود: «من متاسفم که تصمیم آقای موریسون برای بازی سیاسی منجر به تغییر موقعیت استرالیا شد و این تغییرات، برای بسیاری از افراد جامعه استرالیا که عمیقاً به این موضوع اهمیت می‌دهند، ناراحتی ایجاد کرده است.»

موریسون در سال 2018، تنها چند روز پیش از برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای در یکی از مناطق سیدنی با نمایندگی قوی یهودی، تصمیم انتقال سفارت را از تل آویو اعلام کرد، اما حزب لیبرال او با این وجود شکست خورد.

پربیننده ترین خبرها