کمک دو میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به اوکراین به رغم تورم شدید در قاره سبز

کمک دو میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به اوکراین به رغم تورم شدید در قاره سبز
سه شنبه 26 مهر 1401 - 16:46

«دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد که این کشور دو میلیارد یورو کمک مالی ارسالی اتحادیه اروپا را دریافت کرده است.

العالم - اروپا

در شرایطی که اعتراضات در کشورهای اروپایی علیه افزایش هزینه‌های زندگی و تورم خبرساز شده است، اتحادیه اروپا دو میلیون یوروی دیگر به اوکراین کمک کرد.

«دنیس شمیهال» نخست‌وزیر اوکراین روز سه شنبه (امروز) در دو پیام توییتری به زبان‌های انگلیسی و اوکراینی، از کمک مالی تازه اتحادیه اروپا به این کشور خبر داد.

این مقام ارشد اوکراینی نوشت: «اوکراین امروز اولین بخش کمک مالی استثنایی پنج میلیارد یورویی اتحادیه اروپا را دریافت کرد. این پول اقتصاد اوکراین را کمک خواهد کرد».

نخست‌وزیر اوکراین در توییت خود از «اورسلا فن در لین» رئیس کمیسیون اروپا و «والدیس دومبرووسکیس» قائم مقام اقتصادی کمیسیون اروپا بابت حمایت‌ها از اوکراین، قدردانی کرد.

دنیس شمیهال خطاب به کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حامیان غربی اوکراین افزود: «ما پیروز خواهیم شد و با همدیگر اوکراین را بازسازی خواهیم کرد».

اوایل شهریور ماه بود که نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد، کی‌یف انتظار دارد که تا پایان سال جاری میلادی( ۲۰۲۲) مبلغ ۱۲ تا ۱۶ میلیارد دلار دیگر کمک خارجی از شرکای خود دریافت کند.

شمیهال با بیان اینکه اوکراین به لطف دریافت کمک های خارجی، توانسته ثبات مالی خود را حفظ کند، افزود: اوکراین ۲۸۸ میلیارد هریونیا ( حدود هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار) را صرف پرداخت حقوق های نظامیان و ۱۳۵ میلیارد هریونیا(سه میلیارد و ۶۵۵ میلیون دلار) را صرف خرید و تعمیر تجهیزات نظامی و خرید مهمات و محصولات نظامی از ۲۴ فوریه (زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین) کرده است.

رسانه‌ای شدن کمک مالی جدید اتحادیه اروپا به اوکراین از سوی نخست‌وزیر این کشور در حالی صورت گرفته که طی هفته‌های اخیر اعتراضات در برخی کشورهای اروپایی علیه افزایش شدید هزینه‌های زندگی، تورم و بالا رفتن بهای قبوض برق و گاز خبرساز شده است.

اتحادیه اروپا به دنبال آغاز جنگ روسیه و اوکراین، در اقدامی هماهنگ با آمریکا، به اعمال تحریم‌های بی سابقه علیه مسکو و ارائه حمایت‌های همه جانبه از کی‌یف روی آورده است. اقدامات اتحادیه اروپا به ویژه در تحریم نفت و گاز روسیه، سبب افزایش شدید بهای انرژی در کشورهای اروپایی شده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها