افزایش اندک بهای جهانی نفت

افزایش اندک بهای جهانی نفت
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 07:44

بهای طلای سیاه پس از نزول کم‌سابقه روز گذشته، صبح امروز اندکی افزایش یافت.

العالم - آسیا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بهای نفت در اوایل معاملات صبح امروز در بازارهای آسیایی افزایش یافت و اندکی از نزول روز پیش را جبران کرد. به باور تحلیلگران، نگرانی در مورد کاهش عرضه به دنبال گزارش‌ها از کاهش ذخایر در ایالات متحده، بیم از کاهش تقاضا از سوی چین، واردکننده اصلی نفت، را خنثی کرده است.

صبح روز چهارشنبه بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 73 سنت یا 0.8 درصد افزایش به 90 دلار و 76 سنت رسید. هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با 1 دلار و 13 سنت یا 1.4 درصد افزایش، 83 دلار و 95 سنت معامله شد.

هر دو شاخص برنت و WTI در پایان معاملات روز سه‌شنبه و پس از انتشار گزارش‌های مربوط به برنامه‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، برای آزادسازی بخشی از ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده و نگرانی در مورد تقاضای ضعیف‌تر سوخت در چین، به پایین‌ترین سطح در دو هفته اخیر رسیدند و به ترتیب 1.7 و 3.1 درصد سقوط کردند.

اوایل اکتبر، گروه موسوم به اوپک پلاس - متشکل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و سایر تولیدکنندگان از جمله روسیه - بر سر کاهش تولید نفت به میزان 2 میلیون بشکه در روز توافق کردند.

در پی اتهامات کاخ سفید مبنی بر اینکه عربستان سعودی برخی کشورها را مجبور به حمایت از این اقدام کرده است، دبیرکل اوپک روز سه شنبه گفت تصمیم گروه تولیدکنندگان نفت به اتفاق آرا اتخاذ شده است.

پربیننده ترین خبرها