رویترز: نشست غیرعلنی شورای امنیت به دنبال ادعاهای اوکراین علیه ایران برگزار می شود

رویترز: نشست غیرعلنی شورای امنیت به دنبال ادعاهای اوکراین علیه ایران برگزار می شود
چهارشنبه 27 مهر 1401 - 09:32

خبرگزاری رویترز به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داده آمریکا،‌ فرانسه و انگلیس که پیش‌تر مدعی شده‌اند روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین استفاده کرده، قرار است امروز در نشست غیرعلنی شورای امنیت این موضوع را مطرح کنند.

العالم ـ آمریکا

خبرگزاری رویترز گزارش داده که دیپلمات‌های غربی گفته‌اند پس از آن که کی‌یف مسکو را به استفاده از پهپادهای ساخت ایران علیه اهداف غیرنظامی متهم کرده، آمریکا، انگلیس و فرانسه قرار است امروز (چهارشنبه) در یک نشست غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل، ادعای انتقال تسلیحات از سوی ایران به روسیه را بررسی کنند.

علاوه بر این،‌ طبق نامه‌ای که رویترز آن را رویت کرده، اوکراین از کارشناسان سازمان ملل دعوت کرده است درباره آن‌چه پهادهای سرنگون شده ساخت ایران خوانده شده که ادعا می‌شود توسط روسیه و با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل در جنگ اوکراین به کار رفته است، تحقیقات به عمل بیاورند.

به گفته دیپلمات‌هایی که می‌خواستند نامشان فاش نشود، آمریکا،‌ انگلیس و فرانسه معتقدند انتقال این پهپادها از سوی ایران به روسیه، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است و به همتایانشان در شورای امنیت گفته‌اند که از یک مقام سازمان ملل خواهند خواست امروز توضیحاتی در این باره به اعضا[شورای امنیت] ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، ادعای آمریکا و کشورهای اروپایی در این باره در حالی مطرح می‌شود که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز گذشته در واکنش به گزارش‌های منتشر شده درخصوص استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در حمله به کی‌یف گفت: در عملیات مان در اوکراین از تجهیزات روسی استفاده می کنیم که نام کشور روسیه بر آن ها حک شده است.

پربیننده ترین خبرها