جانسون از رقابت برای مسند نخست وزیری انصراف داد

جانسون از رقابت برای مسند نخست وزیری انصراف داد
دوشنبه 2 آبان 1401 - 00:31

بوریس جانسون نخست وزیر پیشین انگلیس یکشنبه شب از شرکت در انتخابات برای مسند نخست وزیری انصراف داد.

العالم-اروپا

جانسون اعلام کرد که به دلیل عدم توافق با سایر نامزدهای کرسی نخست وزیری به این تصمیم رسیده است. وی گفت: من معتقدم که در موقعیت مناسبی هستم تا بتوانم در انتخابات ۲۰۲۴ پیروزی محافظه‌کاران را به دست بیاورم اما در روزهای آخر متأسفانه به این نتیجه رسیدم که این کار درستی نیست.

جانسون تصریح کرد: شما نمی‌توانید به طور موثر حکومت کنید مگر اینکه یک حزب متحد در پارلمان داشته باشید؛ گمان می‌کنم بهترین چیز این است اجازه ندهم نامزدی من پیش برود و به حمایت از هرکس که پیروز شود متعهد شوم.

رقابت برای تصاحب مسند نخست وزیری از روز پنجشنبه که لیز تراس از مقام خود کناره‌گیری کرد، آغاز شده است.

فهرست نهایی نامزدهای انتخاباتی روز دوشنبه اعلام می‌شود. ریشی سوناک وزیر دارایی پیشین و پنی موردانت معاون پارلمانی نخست وزیر از دیگر گزینه‌های مطرح در انتخابات هستند.

جانسون ژوئیه گذشته در پی استعفای گسترده اعضای دولت، با اکراه از مقام خود کناره‌گیری و در نطق استعفای خود اعلام کرد که به ناچار «بهترین شغل دنیا» را ترک می‌کند.

استعفای تراس گمانه‌زنی‌ها درباره بازگشت جانسون به قدرت را افزایش داده بود؛ اما با انصراف وی، شانس ریشی سوناک که موفق شد در انتخابات دور قبل به مرحله نهایی صعود کند افزایش یافته است.

طبق اعلام رئیس فراکسیون حزب محافظه‌کار، رهبر جدید حزب حاکم که سکان دولت را به دست خواهد گرفت، جمعه آینده معرفی خواهد شد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها