حمایت وزیر دفاع انگلیس از نخست وزیری دوباره «بوریس جانسون»

حمایت وزیر دفاع انگلیس از نخست وزیری دوباره «بوریس جانسون»
جمعه 29 مهر 1401 - 17:05

وزیر دفاع انگلیس با بیان اینکه وارد رقابت برای رهبری حزب محافظه کار نمی‌شود، از بازگشت بوریس جانسون به قدرت حمایت کرد.

العالم - اروپا

«بن والاس» وزیر دفاع انگلیس با اعلام اینکه از نامزدی برای رهبری حزب محافظه کار کناره گیری می‌کند، حمایت خود را از نخست وزیر دوباره بوریس جانسون اعلام کرد.

براساس گزارش آی تی وی، حمایت والاس از پیشنهاد نخست وزیر جانسون اولین حمایت علنی یک وزیر ارشد کابینه انگلیس از بازگشت بوریس جانسون است.

پیش از این نتایج یک نظرسنجی در انگلیس نیز نشان داده بود که حدود 60 درصد از محافظه کاران از بازگشت جانسون حمایت می‌کنند.

لیز تراس، نخست‌وزیر جدید انگلیس به دلیل عملکرد ضعیف اقتصادی و فشار هم‌حزبی‌هایش، روز پنج شنبه استعفای خود را به طور رسمی اعلام کرد.

لیز تراس در سخنرانی خود در این زمینه گفت که تصمیم استعفای خود را به پادشاه انگلیس اعلام کرده است و تا زمان انتخاب رهبری جدید برای حزب محافظه‌کار وظایف خود را انجام خواهد داد.

به گفته تراس،حزب محافظه‌کار در عرض یک هفته رهبر جدید خود را انتخاب خواهد کرد. لیز تراس چهارمین نخست‌وزیر انگلیس است که در شش سال گذشته به دلیل اختلافات درون حزبی مجبور به کناره‌گیری از سمت خود می‌شود. او در ۱۴ شهریور ماه زمانی که وزیر خارجه دولت بوریس جانسون بود از سوی هم‌حزبی‌های خود به نخست‌وزیری انگلیس انتخاب شده بود.

وزیر دفاع انگلیس در ادامه اظهارات خود گفت، در حال حاضر من تمایلم به بوریس جانسون است.

وی تاکید کرد، من می‌دانم که او(جانسون) هنوز باید به برخی سوالات پاسخ دهد اما می‌دانم که وقتی که وزیر دفاع بودم او در امور دفاعی سرمایه گذاری کرد و از من حمایت کرد. او اقداماتی انجام داد که برای حفظ امنیت ما مهم بود.

«ریشی سوناک»، «پنی موردانت»، مشاور سابق وزیر تجارت انگلیس در امور بین‌المللی، بن والاس، وزیر دفاع دولت بوریس جانسون، و «جیمز کلورلی»، وزیر خارجه فعلی انگلیس گزینه‌هایی هستند که نامشان به عنوان گزینه‌های جایگزینی لیز تراس مطرح شده‌ است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها