اردن: صلح عادلانه در فلسطین به معنای پایان اشغالگری است

اردن: صلح عادلانه در فلسطین به معنای پایان اشغالگری است
سه شنبه 3 آبان 1401 - 22:06

وزارت خارجه اردن در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت که باید اشغالگری این رژیم پایان یابد.

العالم - اردن

وزارت خارجه اردن بعد از ظهر امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که رژیم صهیونیستی باید همه عملیاتهای نظامی و اقدامات غیر قانونی خود علیه مردم فلسطین را متوقف کند.

پایگاه خبری عرب-۴۸ به نقل از وزارت خارجه اردن گزارش داد، این اقدامات، راهکار دو دولتی و فرصتهای صلح را از بین می‌برد و جامعه بین‌الملل باید فورا برای حمایت از ملت فلسطین دست به کار شود و تلاش واقعی را برای تحقق صلح عادلانه فراهم کند.

اردن تأکید کرد که این صلح باید پایان بخش اشغالگری و تشکیل کشور مستقل فلسطین باشد.

رسانه‌های فلسطینی بامداد امروز از وقوع درگیری‌های مسلحانه شدید بین رزمندگان و جوانان فلسطینی با نظامیان و نیروهای امنیتی رژیم صهیونیستی در شهر «نابلس» واقع در کرانه باختری خبر دادند.

منابع محلی می‌گویند درگیری شدید بین مقاومت فلسطین و ارتش اشغالگر در نابلس رخ داده و صهیونیست‌ها به این شهر یورش بردند. این درگیری‌ها پس از آن رخ داد که نفوذ یک نظامی ویژه رژیم کودک‌کُش صهیونیستی به بخش قدیمی شهر نابلس لو رفت و پس از آن نیروهای کمکی برای نجات دادن وی به این منطقه حمله کردند.

سازمان هلال احمر فلسطین با بیان اینکه از ورود امدادگران به محله القریون برای انتقال مصدومان جلوگیری شد و وضعیت در حوالی بخش قدیمی نابلس خطرناک است، اعلام کرد: «تاکنون سه نفر بر اثر شلیک مستقیم گلوله نیروهای اشغالگر به شهادت رسیده و نوزده تن دیگر نیز مجروح شده‌اند».

شهر نابلس به مدت پانزده روز متوالی است که توسط نظامیان ددمنش صهیونیست محاصره شده و آنها با مسدود کردن گذرگاه‌های این شهر، تعدادی از فلسطینیان را در نقاط مختلف کرانه باختری و قدس بازداشت کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها