پکن و ریاض توافق گسترش همکاری امضا کردند

پکن و ریاض توافق گسترش همکاری امضا کردند
جمعه 6 آبان 1401 - 15:59

وزرای امور خارجه چین و عربستان سعودی در چهارمین جلسه توسعه روابط، یک توافق جدید امضا کردند.

العالم - اسیا - عربستان

وزرای امور خارجه چین و عربستان سعودی روز جمعه در تماسی ویدئویی توافق گسترش همکاری امضا کردند.

به نوشته روزنامه «الشرق الاوسط»، «فیصل بن‌فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی و «وانگ یی» همتای چینی وی در این تماس ویدویی بر گسترش روابط دوجانبه تأکید کردند.

این روزنامه سعودی نوشت، وزرای امور خارجه دو کشور، برنامه کاری اجرایی در چارچوب کمیته مشترک امور سیاسی سعودی-چینی را امضا کردند.

این چهارمین جلسه کمیته امور خارجی و سیاسی در چارچوب کمیته مشترک سعودی-چینی محسوب می‌شود. وانگ یی و بن‌فرحان در این تماس ویدئویی، روابط دوجانبه و مسیرهای توسعه همکاری‌ها را به بحث گذاشتند.

چندی پیش «سلمان بن عبدالعزیز» شاه عربستان سعودی از «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین پیام مکتوبی در خصوص راهکارهای تقویت روابط دو کشور دریافت کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «شاه سعودی از رئیس جمهور چین پیام مکتوبی درباره روابط مستحکم دو کشور و راهکارهای حمایت و تقویت این روابط در زمینه‌های مختلف، دریافت کرد».

ماه گذشته برای اولین بار نیروی هوایی عربستان سعودی از پهپاد Wing Loong ۲ خریداری شده از چین در پایگاه هوایی «ملک خالد» در شهر «خمیس مشیط» در جنوب عربستان رونمایی کرد.

به نوشته وبگاه دیفنس عربیک، منابع خبری در اکتبر ۲۰۱۷ خبر دادند که ارتش سعودی اولین پهپادهای وینگ لونگ ۲ را از چین تحویل گرفته و نوشتند که نیروی هوایی عربستان سعودی اولین کاربر این پهپادها بعد از چین است.

فارس

پربیننده ترین خبرها