نشانه های تسریع روند سازش میان عربستان و رژیم اشغالگر

نشانه های تسریع روند سازش میان عربستان و رژیم اشغالگر
چهارشنبه 4 آبان 1401 - 20:18

رسانه های اسراییلی در اقدامی بی سابقه اعلام کردند که رییس هیات مدیره یک بانک اسراییلی در یک همایش سرمایه گذاری در ریاض سخنرانی خواهد کرد.

العالم ـ عربستان سعودی

شبکه عبری I24 News افزود: قرار است که سامر حاج یحیی رییس هیات مدیره بانک لئومی در کمیته ای در کنار دیگر مسئولان مالی و اجرایی در عربستان سعودی سخنرانی خواهد کرد.

قرار است که سامر حاج یحیی در نشستی به عنوان "تغییرات بانکی در جهان و سرمایه‌گذاری اقتصاد جهانی بعد از همه‌گیری" در کنار مدیران اجرایی مالی از جمله روچیلا و شرکایش و نیز سوسیتیه جنرال و ولز فارجو سخن بگوید.

خبرگزاری رویترز حضور رییس هیات مدیره بانک لئومی _ دومین بانک بزرگ اسراییل ـ در کنفرانس سرمایه گذاری در ریاض را تایید کرد؛ این امر تحولی بزرگ در مسیر عادی سازی روابط عربستان با رژیم صهیونیست به شمار می آید.

در همین حال، شاچار ساگیو، ورزشکار المپیکی صهیونیست، قرار است در مسابقات سوپرلیگ سه گانه که آخر هفته در عربستان سعودی برگزار می شود، شرکت کند و او اولین صهیونیستی باشد که پس از ورود به این کشور با ویزای ویژه، در این کشور مسابقه می‌دهد.

یک شبکه اسراییلی نیز سه ماه پیش برای نخستین بار از اطلاعاتی شوک آور درباره تسریع روند سازش میان عربستان و اسراییل خبر داد از جمله آنکه مسئولان دو طرف در عالی ترین سطوح به صورت روزانه در حال تماس هستند.

الون بن دیوید خبرنگار نظامی شبکه 13 در گزارشی تاکید کرد که محمد بن سلمان ولیعهد عرستان به صورت روزانه از طریق واتساپ با سران اسراییل در تماس است.

در این گزارش آمده است که عناصری از سازمان موساد اسراییل و رؤسای ستاد ارتش رژیم صهیونسیتی و برخی از ژنرال ها در مقاطع مختلف در کاخ ملک سلمان حضور داشتند.

بن دیوید برای نخستین بار اعلام کرد که جو بایدن رییس جمهور آمریکا هنگام سفر از فلسطین اشغالی به عربستان در ماه جاری برای ابراز حسن نیت خود در راستای نزدیکی میان تل آویو و ریاض، یکی از مسئولان ارشد رژیم صهیونیستی را به همراه خود خواهد آورد.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی دو روز پیش در سخنانی فاش کرد که عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی با تل‌آویو با موافقت و چراغ سبز عربستان سعودی صورت گرفته است و ریاض در مسیر سازش تدریجی با این رژیم گام نهاده است.

وی افزود: باید اذعان کرد که عربستان به سمت سازش گام بر میدارد و تصمیم ریاض برای گشودن حریم هوایی خود به سمت صدها هزار اسراییلی تصمیمی حساب شده بوده است.

نتنیاهو خاطرنشان کرد که اگر بار دیگر به نخست وزیری انتخاب شود، هدف اصلی او سازش با عربستان خواهد بود و امیدوار است که این امر طی چندهفته به سرانجام برسد.

پربیننده ترین خبرها